Prince George, maandag 19 augustus 2013 - Reisverslag uit Prince George, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Prince George, maandag 19 augustus 2013 - Reisverslag uit Prince George, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Prince George, maandag 19 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

20 Augustus 2013 | Canada, Prince George

Hallo, nou bij nader inzien was het hotel maar zo-zo. Bij het naar bed gaan kwamen we er achter dat de hele sprei vol “kleine” gaatjes zaten. Het was of iemand had zitten roken of … motten. Als je de toilet doorspoelde kwam het water er van onder van alle kanten uitzetten, er zat een groot gat tussen de badkamer en de kamer, bleek het een gat te zijn om bij het bad te kunnen komen. Etc, en we hadden een borg betaald van CAD 200,=. Nou ja, de bedden waren oké maar omdat het er zo uitzag voelde ik bij het naar bed gaan allerlei beestjes. Vlooien ? Nee, niets van dat al maar je gaat je van alles indenken. En ik heb me daar toch heerlijk geslapen. Ook de anderen hebben lekker geslapen. Nou kon dat natuurlijk ook zo geweest zijn omdat we de hele dag in de auto hadden gezeten en de weg goed in de gaten hebben gehouden ivm het spotten van wilde dieren. Bij het terugbrengen van de sleutel gingen er twee naar de kamer om te controleren. Oh, oh, maar ze waren al snel terug. Tsja, Helmuth was nog even naar de toilet geweest dus dat kan de reden zijn dat ze zo snel terugkwamen. In ieder geval kregen we de volle CAD 200,= terug.

Weer snel op pad gegaan om naar Prince George te gaan. Wat hebben we zoal gezien ? Vooral veel bergen, meren, bomen maar het meeste weg, en wel Highway 97. Ze waren ook veel op de weg bezig dus dat hield wel op. Bij Prince George zijn we naar the Huble Homestead geweest. Dit is een openluchtmuseum. Je ziet hier de oudste gebouwen in de regio, waaronder Huble House (hoeve), Salmon Valley Post Office en de Animal Shelter. Ook is er een smederij en een gerestaureerd visserskamp van de First Nations. Erg leuk. In Downtown Prince George aangekomen eerst maar weer eens naar het visitor information centre. Goed geholpen en daarna op zoek naar een slaapplaats. Hadden we eerst een backpackers hostel maar dat was echt niets. Nu zitten we in het Dowtown Motel. Het was al een spotkoopje en toen ik de creditcard ging halen was Ria alweer druk aan het onderhandelen. Als je goed Engels kunt kom je er wel want we hebben nu seniors discount. Lachen he. En weet je wat … Helmuth en ik krijgen hier ook bejaardenkorting. Dat begint hier nl. al bij 55 jaar. (Oeps nu weet dus iedereen hoe oud wij zijn) Maar .. weer geluk. Ook bij veel musea etc korting. Het kan niet op.

We zitten nu weer op de kamer en we hebben net heerlijk gegeten bij de Chinese. Jawel onbeperkt buffet en drinken. Het was heerlijk maar veel te veel. Straks weer slapen en morgen weer fruitig op.

• 20 Augustus 2013 - 11:31

Mientje Den Boer:

Jammer dat er bij dit verslag geen foto's van de beesten zitten. Kriebelig en dan toch goed slapen, dat doen jullie weer goed. En seniorenkorting is zeker mooi meegenomen! Dan vandaag maar de auto een stuk duwen, scheelt toch weer benzine en je raakt de nodige calorieën kwijt. Goede reis verder!

• 20 Augustus 2013 - 14:30

Shirley:

Hallo reizigers,
    Het weekend is voorbij . Wat een hotel , zeg ! Mensen hebben het lef om te verhuren ........
    Maak je niet druk over je leeftijd, Ann , wij zijn nog veel ouder !!!!!!!!!!en het heeft zo zijn voordelen , heb je zelf gemerkt.
    Ik krijg nog de kriebels bij de gedachte aan die beestjes in bed ........Ook daar hebben de Chinezen onbeperkt buffet , goed zo !
    veel plezier verder en meer geluk met tanken !

• 20 Augustus 2013 - 17:38

Ien Walter:

hoi luitjes hier ben ik weer . ik lees dat de vakantie niet veel kost met tante ria er bij het is lachen maar ik vind het wel fijn want dan kunnen wij nog een keer weg .nu verder heb ik geen nieuws gr tot snelxxxxxxxxxxxxxxx