Wardner, maandag 26 augustus 2013 - Reisverslag uit Wardner, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Wardner, maandag 26 augustus 2013 - Reisverslag uit Wardner, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Wardner, maandag 26 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

29 Augustus 2013 | Canada, Wardner

Hier zijn we weer ! We hebben een paar dagen in the treehouse gezeten alwaar geen moderne communicatiemiddelen. Dus geen tv, geen radio, niks niet. Maar hier volgen dan alsnog de verslagen.

Eerst naar Fort Steele geweest. Ik persoonlijk vond het heel erg leuk. Je werd weer teruggeworpen in de tijd. Het had een heel grote opzet en er liepen mensen verkleed uit die periode rond. Om 10.30 uur kwam er een man naar ons toe die zich verwonderde over het feit dat wij zo slecht gekleed waren. We konden naar de winkel om ons een rok aan te laten meten en de heren konden een degelijke broek en shirt kopen. Erg grappig. De sheriff kwam er ij staan en die zij dat wij naar het exercitieterrein moesten gaan. Hier hebben Ria en ik meegedaan met het rekruteren voor de mounties. We moesten allerlei opdrachten uitvoeren en konden daarna verder gaan. Ook hebben we meegelopen met de roddeltour. Ontzettend grappig. We zijn in de school geweest (allemaal overgebracht in stukjes en opnieuw opgebouwd) en hebben de schooljuf horen zingen. Heel mooi maar toen ze zag dat ik aan het filmen was stopte ze, want zoals ze zelf zei: “ ik ben nog aan het oefenen”. Zelf ben ik nog naar de theatershow geweest. Amateuristisch (PM ! – maar slechter dan ons hoor) maar amusant was het wel. Persoonlijk vond ik het heel geslaagd.

Hierna naar Wardner. The Treehouse was nog niet klaar dus wij weer terug naar Cranbrook om inkopen te doen voor 2 dagen. Kunnen we 2 dagen relaxen. Er is ook een bbq, dus dat bied mogelijkheden. Aangekomen in Cranbrook eerst naar Travellers motel om te kijken of onze verrekijker daar nog lag. Werner dacht nl.dat hij hem daar voor het laatst gezien had. Nee dus. Wij daar de auto leeggemaakt vond Helmuth hem achter de stoel in de schoen van Werrner ! Moet hij toch gevoeld hebben hé ?? Nou ja, we hebben hem, wel zo leuk voor als we tochtjes gaan maken op zoek naar ‘WILD”. Dat zullen dus wel weer herten en reeën worden hier. Op naar de winkel en…. Stroom weer eens uitgevallen. Dan maar wat eten. Nee helaas. Vonden we aan de andere kant nog wat winkels die wel stroom hadden maar dat was niets bijzonders. Alhoewel, we zijn in de dollarshop geweest en Ria heeft haarverf kunnen kopen. Hoeft ze niet mee te lopen kan ze haar haar kleuren. Nadat er weer stroom was boodschappen gedaan en naar de boomhut.

Mike stond ons al op te wachten en zei dat e een kilometer verder moesten rijden tot bij de boomhut. Hij zou later komen om ons alles uit te leggen. En zo geschiede. Gelukkig was er een katrol om onze spullen omhoog te hijsen. De boomhut zelf bestaat geheel uit hout. Overal ontdek je weer iets. Gezichten uitgekerfd etc etc. Een ontdekkingsreis. Mike vertelde ons hoe de toilet werkte en als we een nr. 2 hadden gedaan dat we dan moesten draaien beneden. Compost maken van poep !!! Toen hij weg was hebben we ons georiënteerd en al snel zagen we beneden hertenlopen. Dat beloofd wat. De jongens zijn gaan wandelen maar waren al weer snel terug. We hebben rustig aan gedaan en het heel erg gezellig gemaakt. Terug naar de natuur en naar hoe onze voorouders leefden heeft toch wel wat. (Maar wij weten dat we al weer snel naar onze comfortzone terug kunnen, dus dat scheelt).

• 29 Augustus 2013 - 15:20

Anneke:

Helemaal leuk weer!

• 29 Augustus 2013 - 15:31

Elly:

Ann, stuur een foto van die boomhut, die wil ik zien !!!!
    Heel veel plezier nog de laatste dagen.

Elly

• 29 Augustus 2013 - 15:45

Ellen:

Was het erg primitief in die boomhut? Misschien kunnen ze daar nog wel iets van jullie Poldermodellen leren!! Geniet nog van jullie laatse dagen op Canadese bodem. Groetjes.

• 30 Augustus 2013 - 03:40

Shirley:

Toen ik niets van jullie vernam , dacht ik dat jullie al op de terugreis waren .
    Deze mensen lijken op de Amish people : lange rokken , etc.
    Was het echt een boomhut ?