Juneau, dinsdag 13 augustus 2013 - Reisverslag uit Juneau Island, Verenigde Staten van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Juneau, dinsdag 13 augustus 2013 - Reisverslag uit Juneau Island, Verenigde Staten van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Juneau, dinsdag 13 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

14 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Juneau Island

En daar zijn we weer ! We hebben een paar dagen aan boord gezeten en wat een prachtig weer hebben we gehad. Nog geen spatje regen, tenzij je de dauw meerekent vroeg in de ochtend. We hebben het echt getroffen. We hebben verschillende plaatsjes aangedaan: Ketchikan, Wrangell, Petersburg, Kake en Sitka, Bij het tweede plaatsje zijn we allemaal even van boord gegaan, maar verder zijn Helmuth en Ria aan boord gebleven en hebben Werner en ik even wat rondgekeken in Petersburg. Het was niet veel. In de haven wel een heel grote zeeleeuw gezien. Omdat Helmuth en Ria aan boord waren gebleven hebben ze van een hele show kunnen genieten van dit dier. Ik heb grote verwachtingen van Juneau. Hier zijn we 2 nachten en we hebben eigenlijk maar 1 hele dag om rond te kijken. Waar we absoluut geen rekening mee gehouden hebben was dat er aan boord moest worden betaald met USD. Gelukkig konden we wat wisselen aan boord en heb ik de geldautomaat leeggehaald in Wrangell. Aan boord is wel van alles te koop en het eten is heerlijk. Wat hebben wij zoal aan boord gedaan ? Voor het grootste gedeelte hebben we op het zonnedek gelegen. Heerlijk bakken. Onderweg genoten van de werkelijk prachtige natuur (bergen, bossen, sneeuw, vergezichten), de nodige walvissen / humpbacks gespot. Prachtige beesten, heel groot. Natuurlijk hebben we geskipbood (waar zouden we zijn zonder de kaarten ?) en het mooiste natuurlijk mensen kijken. We hadden een heerlijke grote hut met eigen douche en toilet om in te verblijven. Ja mensen dit was genieten.
Zo, we zitten in ons hotel in Juneau – The Driftwood Hotel-. Juneau is de hoofdstad van de Amerikaanse staat Alaska, gelegen in de smalle strook land (Alaska Panhandle) tussen de Canadese provincie Brits-Columbia en de Stille Oceaan. De stad heeft ongeveer 32.000 inwoners en is vernoemd naar Joe Juneau, die er in 1880 goud vond. In 1906 werd Juneau gekozen tot hoofdstad van Alaska. Ons hotel ligt best wel centraal. Net heerlijk gegeten nadat we natuurlijk eerst maar weer eens USD hadden gepind. Toch wel makkelijk tegenwoordig.

Met een beetje geluk kan ik nu alles bijwerken en kan ik de foto’s er bij plaatsen. Allemaal bedankt voor de reacties. Enne, de leeftijden van de beren wist ik omdat de gids dat had verteld. Goed luisteren en je kunt een hoop vertellen.
Ria rookt met mate. Als het ergens niet mag rookt ze niet maar zodra ze weet dat ze mag roken, tsja dan haalt ze het wel weer in.
Vwb mijn conditie: ik weet niet of het jullie is opgevallen maar we doen lang niet zoveel als anders. We doen alles op ons gemakje. Duizelingen zijn –helaas- nog steeds niet weg. Trillen wordt minder (zo goed als weg)– behalve als ik de rekeningen zie en moet betalen (ik beheer de poet).

Morgen gaan we naar het ziekenhuis – Werner moet even laten prikken en misschien laat ik mijn bloeddruk opmeten.

Daarna een hele dag om Juneau te ontdekken. Er schijnt hier heel wat te bezichtigen te zijn. Dus morgen meer.

• 14 Augustus 2013 - 08:55

Ellen Van Asselt:

Hoi allemaal,

Jullie zijn zonder problemen Amerika ingekomen. Werd er streng naar jullie gekeken of vertrouwden ze jullie op jullie mooie blauwe ogen!! Jullie treffen het geweldig met het weer, echt super. Ondanks dat jullie alles op jullie gemakje doen, zien jullie ontzettend veel. Jullie zijn allemaal een dagje ouder en dan ga je de dingen anders bekijken. ha ha. Mooi hè die orca's. Alles is eigenlijk mooi. Goed hoor Ann om even je bloeddruk te laten meten, dan weet je weer zeker of alles helemaal oké is. Fijne dag in Juneau. Groetjs Ellen

• 14 Augustus 2013 - 18:36

Tera Hoorn:

Laat Ria maar roken anders krijg ze afkick ver schijnselen word je niet vrolijk van hihih veel plezier xxx Gr.

• 14 Augustus 2013 - 20:32

Josephine :

Hallo allemaal, het ziet er weer fantastisch uit, werkelijk fantastisch. in een word fantastisch!! Vell plezier engroeten van iedereen hier. Marc is weer naar huis. Het was heel gezellig. Veel plezier, Josephine

• 15 Augustus 2013 - 00:30

Suzanne:

Wij genieten heerlijk mee van alle verhalen!

• 15 Augustus 2013 - 07:59

Shirley:

Zeg , wat is het gemakkelijk , he overal geld uit de muur halen . Nu weten wij alles over Juneau .
    Geniet nog steeds van alle verhalen . Zo op reis is toch niet gek , alles op je gemakje !
    veel plezier!