Juneau, woensdag 14 augustus 2013 - Reisverslag uit Juneau Island, Verenigde Staten van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Juneau, woensdag 14 augustus 2013 - Reisverslag uit Juneau Island, Verenigde Staten van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Juneau, woensdag 14 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

15 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Juneau Island

Vanochtend vroeg opgestaan. We hadden nog brood en jam dus het ontbijt naar binnen gewerkt en toen naar het ziekenhuis. Dat hadden we al snel gevonden. Ingecheckt en op naar het laboratorium. Toen was het even wachten op dr. Frankenstein en kon Werner geprikt worden. We konden na 40minuten terugkomen voor de uitslag. Wij weer terug het “dorp” in. Let wel he, de hoofdstad van Alaska, maar als je zegt klein Valkenburg geloof je het ook. Daarna weer terug naar het ziekenhuis. Bloedwaardes te hoog 4.2. Of Werner maar naar de emergency room wilde gaan ? Nee, ik zei dat we de waardes doorgaven aan de trombosedienst en dat we dan doorkregen hoeveel pillen Werner moest gaan slikken. Toen was het dus naar de receptie om te betalen. Wat een geluk dat Helmuth zijn creditcard bij hem heeft, maar eerlijk is eerlijk de rekening viel best mee.

In de middag zijn we naar Mendenhall Glacier (Tongass National Forest) gegaan. Geweldig. Hier zijn we naar het visitor centre gegaan en hebben we een film bekeken over de ijsvlaktes. Hier kon je goed zien dat het ijs heel snel smelt. Zonde, maar er komen wel mooie bomen en bloemen voor in de plaats. Ook lag er een groot stuk ijs van 200 jaar oud en mooie rotsblokken. En, er was ook een beer (een dode), en een bergschaap (ook dood). Een prachtig uitzicht over het water met daarin ijsschotsen, het ijs en een waterval. Daarna een pad in en wat zagen we daar ? Een beer die net een zalm had verschalkt en die aan het oppeuzelen was. De kers op de taart zullen we maar zeggen. Werner had bijna de perfecte foto van de beer dat hij de zalm ving maar helaas ... batterij op. Zul je net zien en ik was er nog niet.

Daarna naar het restaurant want de lunch was er weer bij ingeschoten en toen toch maar weer naar de winkeltjes. We hebben ons nog even staan vergapen aan de Statendam en nu zitten we weer in de hotelkamer want … jullie moeten toch op de hoogte gehouden worden en wie weet of we daar morgen weer voor in de gelegenheid zijn. Het zal wel niet te laat worden want we worden om 04.45 uur wakker gemaakt omdat we weer om 06.00 uur bij de boot moeten zijn. Dit voor het laatste stukje varen naar Skagway. En wat we daar gaan zien of doen ???? Daarover later meer.

• 15 Augustus 2013 - 08:06

Shirley:

Dag Allemaal ,
    Waarom moest Helmut prikken ?Afspraak met zijn huisarts in Ned. ? Nou, gelukkig is het zo afgelopen .
    Wat erg jammer van de foto die hij gemist heeft !
    Een fijne , spannende dag vandaag gewenst !

• 15 Augustus 2013 - 10:29

Ellem:

Hoi Hoi,
    Dat bloedprikken ging vlot, goed van jou Ann dat je gelijk opmerkte dat de waarde naar Nederland gemaild wordt, anders lag Werner nu nog op de emergency waarschijnlijk. Een pilletje minder vandaag en zijn bloedwaarde is waarschijnlijk weer oké. Nu gaan jullie weer verder het bijna uitgestorven Alaska in, ben benieuwd wat jullie daar gaan zien. Groetjes