Skagway, donderdag 15 augustus 2013 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Skagway, donderdag 15 augustus 2013 - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Skagway, donderdag 15 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

16 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Skagway

Lekker vroeg opgestaan 04.45 uur. Uitgecheckt en naar de ferry. We stonden weer als eersten in de rij (what’s new – mensen van tijd hé). Het duurde best wel lang, om 07.30 uur konden we pas naar binnen. De vaart was weer heerlijk. Het zou regenen (1e dag) maar nee hoor, heel veel zon, bloedheet. Daar zit je dan met al je warme truien, regenjassen (stuk of 6) en je paraplu ! Zijn we weer in de maling genomen, haha. Na eerst aangelegd de hebben in Haines kwamen we in Skagway aan en daar zijn we nu nog steeds. Een alleraardigst dorpje. De plaats werd gebouwd in 1897, tijdens de Klondike Goldrush. Het is bekend als plaats waar de goudzoekers aan land gingen, van criminelen en als startpunt van de White Pass & Yukon Route. Tegenwoordig wordt Skagway voornamelijk bezocht door toeristen, die vanaf cruiseschepen komen. Hierop is de plaats ook geheel op ingesteld. Zo is het de derde cruisehaven van Alaska. En dat hebben we gezien. De Statendam, De Golden Princess een andere Princess en de Disneyboot lagen al aan de kade toen wij er aan kwamen. Prachtig gezicht. Het is niet zo overvol als in Juneau en veel gezelliger. Zo gezellig dat we hier een hotel hebben gezocht en gevonden. Het plaatsje ruikt naar geschiedenis en daar hou ik wel van. Natuurlijk zijn er ook hier de nodige souvenirwinkeltjes. Op een gegeven moment zag Helmuth staan dat het verboden was om met wapens binnen te komen. Lachen natuurlijk maar wat blijkt lopen: ze hier echt met wapens rond ! Dat schijnt hier heel normaal te zijn. Misschien voor als er beren komen ? Morgen moeten we weer op pad waarheen weten we nog niet dus dat wordt nog interessant. Zodra het kan horen jullie meer.

• 17 Augustus 2013 - 07:34

Shirley:

Dag Allemaal , genoten van de foto's met de mooie natuur.
    De gebouwen hebben ook leuke kleuren . De een bruin met de kleur van fudge en blauw van een shirt en een gebouw met opschrift : Indian Curry . Kon je daar lekker Indiaas gaan eten . Was iets voor mij geweest , want mijn voorvaderen komen daar vandaan .
    Morgen lijkt ook mij spannend te gaan worden ......................
    GR