Teslin, 16 augustus 2013 - Reisverslag uit Teslin, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Teslin, 16 augustus 2013 - Reisverslag uit Teslin, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Teslin, 16 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

17 Augustus 2013 | Canada, Teslin

Prima geslapen. We zijn niet verder gekomen dan Skagway gisteravond, maw we zijn niet verder gereden. Vandaag hebben we Carcross en Whitehorse aangedaan. Alle twee leuke stadjes. In Carcross bij de VVV een Yukon Golden Passport gehaald. Hiermee kunnen wee stempels verzamelen bij de verschillende musea etc. Heb je 10 of 20 stempels dn maak je kans op een klompje goud. Nou Ria is er bij nu dan weten jullie het wel !! Ik ga haar gouden Ria noemen. Hier ook hoor, altijd geluk. Buiten dat ben ik erg jaloers op haar want: we rijden Ria slaapt, we gaan naar de toilet, we zitten nog niet of Ria is klaar, we zijn in de hotelkamer Ria ziet het bed en …… etc etc. Carcross zelf is gewoon een oud stadje waar vroeger de goudzoekers verbleven. Erg toeristisch. Whitehorse eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik ben met Werner naar het Beringia Interpretive Centre geweest. Hie ga je een flink stuk terug in de tijd. Tijdens de Klondike-goudkoorts werd er meer dan alleen goud gevonden in de heuvels van Whitehorse. Er bleken diep in de grond diverse overblijfselen van ‘vreemde wezens’ te zitten. In dit centrum wordt aan de hand van oude botten en andere rekwisieten de oude wereld ‘Beringia’ uit de oude ijstijden weer tot leven geroepen, toen mammoeten rondliepen en de eerste inheemse stammen het gebied introkken. Wij begonnen eerst met een 17 minuten durende film. Erg interessant. Daarna op pad naar Watson Lake maar in Teslin een motel genomen. Net heerlijk gegeten en straks naar bed. Morgen gaan we iets eerder weg.

• 17 Augustus 2013 - 07:43

Shirley:

Hoi, hoi
    Ann, dacht ik het niet ? Jij moet wel geinteresseerd zijn in geschiedenis om zulke verslagen te willen maken .
    Weer genoten van de foto's . Zeg Ann , je haar blijft goed zitten ......en wat is Helmut al bruin geworden . Geniet ze en heb het goed samen !

• 17 Augustus 2013 - 10:31

Eric & Kirsten:

Leuk om het verslag te lezen..... Wat een belevenissen allemaal!
    Van in een "krot" (slapen op houten planken) tot super-luxe (met hot-tube) overnachten, beren, indianen, bloedheet tot ijsschotsen.... Hoe bedoel je; van alles wat?

Geniet er met z'n 4-en maar lekker van.... (Maar vergeet niet door te gaan met de verslagen, zodat WIJ ook mee kunnen genieten.....)

Groetjes
    Eric & Kirsten en de jongens