Alert Bay, dinsdag 6 augustus 2013 - Reisverslag uit Alert Bay, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Alert Bay, dinsdag 6 augustus 2013 - Reisverslag uit Alert Bay, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Alert Bay, dinsdag 6 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

07 Augustus 2013 | Canada, Alert Bay

Het was een warme nacht. We zaten in het Best Western Australian plus. Niet verkeerd hoor, zwembad, sauna, midgetgolf, bbq-area en, ik mag wel zeggen, een super ontbijt. Afvallen zal deze reis niet lukken. Maar dan de kamer. Ook niet slecht kamer met keukentje, tv, douche-bad-toilet en een 2e verdieping (vide). Daar 2 grote bedden. Hebben we geen enkel probleem mee, maar omdat het boven was erg warm dus. Het ontbijt maakte veel goed. Ingepakt en klaar om weg te gaan en wat zien we ? 3 adelaars (bold eagles) Zomaar in de boom bij het hotel. Echt mooi. 1 had er een stuk vlees te pakken wat hij in de boom heerlijk zat op te peuzelen (verscheuren). Na de nodige foto’s dan eindelijk op pad gegaan. Een afstand van 200 km. Onderweg heeft Helmuth nog een toeristische route genomen. Geen beren gezien wel elanden en reeën (Bambi volgens Helmuth). Het rare was dat de gps ons telkens in rondjes stuurde, dus weer terug naar Highway 19. Onderweg een stop gemaakt in Telegraph Cove, Een alleraardigst dorpje met oude gebouwtjes en een leuke atmosfeer. Hier onze grizzly tour bevestigd. Gaan we donderdag doen. Toen ik dat boekte wist ik nog niet dat we al om 06.30 uur vertrokken. Arme Ria. We mogen absoluut geen felle kleuren dragen, laagjes over elkaar dragen en goede schoenen aandoen. Wat staat ons te wachten ? Hierna doorgereden naar de ferry die ons naar Alert Bay heeft gebracht. Dure hobby bijna 75 CAD. Nou ik neem aan dat er gelijk voor de terugtocht is betaald ! Aangekomen in Alert Bay op zoek naar onze accomodtie. Seasmoke accomodation – house above the bay. Natuurlijk weer finaal gemist maar we hebben wel direct een rondje eiland gehad. Bij Maureen aangekomen is zij ons voorgegaan naar onze verblijfplaats voor 3 nachten. Een geweldig huis met 2 slaapkamers, 2 wasgelegenheden, grote huiskamer, keuken en veranda met uitzicht over de zee. Komt helemaal goed hier. Snel boodschappen gedaan en ja, ik heb gekookt. Daarna gekaart en spelletjes met Ria gespeeld op de computer. De mannen waren intussen naar bed. Het was weer een mooie zonnige dag.

• 11 Augustus 2013 - 15:12

Janie :