Ucluelet, zondag, 4 augustus 2013 - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Ucluelet, zondag, 4 augustus 2013 - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Ucluelet, zondag, 4 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

05 Augustus 2013 | Canada, Ucluelet

Heerlijk, een rustdag. Om 07.30 uur pas uit bed. Lekker doucheje gepakt, nou ja nadat Werner klaar was en mensen die Werner kennen weten hoe lang dat duurt ! Te lang. Daarna ontbijtje klaargemaakt en toen zijn de jongens een eindje gaan lopen. Dat was rond 10.00 uur. Ria en ik hebben lekker gerelaxt. Beetje gelezen, beetje in de zon gezeten, genoten van ons uitzicht over het meer, geprobeerd de herten te voeren. Om 13.00 uur gedacht zullen we de soep op gaan zetten ? Toch maar niet gedaan dus voor onszelf een kopje thee ingeschonken, een toastje philadelphia gesmeerd en een appeltje geschild. Ria heeft nog een telefoontje van Frans gehad waar ze heel blij mee was. Om 14.15 uur begonnen we ons zorgen te maken, waar bleven ze nou ?? We stonden al op het punt om naar de weg te lopen. Maar om 14.45 uur kwamen ze dan eindelijk aan. Ze waren de weg kwijtgeraakt en …. ze hebben een verse berendrol gevonden ! Jammer dat ze daar nou geen foto van hebben gemaakt. Uit hun verhaal hebben we wel kunnen opmaken dat ze toch wel bang waren. Helmuth had al een stok gepakt om eventueel de strijd aan te kunnen gaan met Beer. Werner had al bedacht in het ravijn te springen. Rare jongens zijn het toch. Er wordt nl. geadviseerd om rustig te blijven staan, naar de grond te kijken en met een zelfverzekerde stem tegen de beer te praten. (Ja ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan maar wellicht moeten we het nog een keer in de praktijk gaan brengen) Onderweg zijn ze een paar Chinezen tegengekomen die met belletjes liepen. Dat is om beren te laten weten dat er mensen zijn. Volgende keer misschien ook maar iets meenemen !!! We gaan straks weer naar Tofino en gaan vanavond nog een keer barbecueën en in de hot tube. Wat hebben we het toch goed.

• 05 Augustus 2013 - 22:02

Robbie:

Echt leuk mensen.Ik kan nog wel zo'n grote koeienbel meebrengen voor de volgende keer!

• 07 Augustus 2013 - 09:50

Daniël & Laura:

Ha ha geweldig heren, is toch even iets anders dan een rondje polder. Zo te lezen hebben jullie het weer fantastisch en het ziet er ook prachtig uit. Nog veel plezier en verblijd ons met jullie mooie verhalen.

-xxxx-