Zondag, 08-03-2009 - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Zondag, 08-03-2009 - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Zondag, 08-03-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

08 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Waihi

Nou dat hebben we geweten. Wij gaan nooit meer in een hotel zitten wat tevens een bar is. Er stond wel niets geprogrammeerd maar er was dus toch een bandje. Konden niet echt goed spelen maar gelukkig stopten die om 21.30 uur ermee. Alleen ging daarna de muziek aan. Wel goede muziek en ook onze smaak maar dat mensen zo gillen ? En dan vooral de mannen, het zijn net gillende keukenmeiden. We lagen dus boven de boxen en we dachten dat het om een uur of 11/12 wel zou zijn afgelopen. Nou hadden wij het even mis. Om 02.00 uur ging de muziek pas uit en was er buiten een enorme ruzie aan de gang. In ieder geval waren wij gebroken. Vanochtend scheen wel de zon dus dat beloofde wat. Nou de boot ging pas een 1/2 uurtje later weg omdat er iets niet in orde was. Nadat wij waren uitgevaren bleek al snel wat er niet goed was. De waterpomp. Na een oponthoud van een uur -al dobberend op het water- konden we eindelijk verder. Wat kan ik vertellen over White Island ? Het is Nieuw Zeelands enige actieve vulkaan in het water. Het is tevens de meest actieve vulkaan. De Maorinaam is Whakaari vertaald: dat wat zichtbaar gemaakt kan worden. Waarschijnlijk zo genoemd omdat op mistige dagen de vulkaan onzichtbaar is en op heldere dagen weer goed zichtbaar is. De vulkaan is 150/200.0000 jaar oud en ligt 49 km ten noorden van Whakatane in de Bay of Plenty. Er is ontzettend veel te zien (zie foto;s). Het is wel een heel raar idee om op -of eigenlijk in- een actieve vulkaan te lopen. Het wordt natuurlijk goed bewaakt via allerlei apparatuur, dus als er gevaar dreigt zal er geen tour zijn maar toch. Voor het zekere krijgt iedereen een helm op en een gasmasker mee. Nou is dat masker geen overbodige luxe want de lucht slaat aardig op de keel. Al met al een leerzame ervaring. Wil je meer weten? Kijk op: www.whiteisland.co.nz.
Na terugkomst direct in de auto gestapt en een plaats gezocht om een paar daagjes te blijven. De weersverwachtingen zijn aardig dus we verheugen ons op een paar zonnige dagen. We hebben hier in Waihi een leuk motel gevonden. Helemaal leuk is het dat onze gastvrouw een Nederlandse is. Weliswaar 46 jaar geleden met haar ouders hier terechtgekomen maar nog heel goed Nederlands sprekend. Ik verbaas mij steeds meer over Ronnie Tober? Ik denk dat we het hier heel goed naar onze zin zullen hebben.
ps: Is er iemand die nog zin heeft om een paar daagjes te gaan skieen ? Helmuth zoekt nog iemand om een weekje weg te gaan ??

• 08 Maart 2009 - 14:52

I:

nu als je zeg dat ze op de maan genomen zijn geloof je het ook

gr

• 08 Maart 2009 - 15:44

Anneke:

Geweldige mooie excursie zo op de valreep nog!
    Wat nu....Helmuth nog steeds niet genoeg vakantie gehad???? Levensgenieters!!

• 08 Maart 2009 - 16:56

I.Kelly:

Indrukwekkende foto's.
    Weer een aparte ervaring voor jullie neem ik aan.Vulkaan steekt dan toch boven water uit, als je er met een boot
    naartoe moet varen.Neem aan dat het meer de krater was!!??

• 08 Maart 2009 - 17:22

I.Kelly:

Heb net de video bekeken.
    Weet nu hoe het zit.
    Griezelige, werkende vulkaan. Zou er niet graag willen werken of wonen!
    De natuur is onberekenbaar!Dat weten jullie nu toch ook wel met de branden, stormen,aardbevingen en regen en regen en regen!!!