Dinsdag, 10-03-2009 - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Dinsdag, 10-03-2009 - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 10-03-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

19 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Orewa

Vanuit het Waihi Palm motel naar Orewa gereden. Ik had afgesproken om Josephine en Rinus te bellen bij aankomst. Was ik het tel.nr. van Marc weer kwijt. Althans: goed opgeborgen maar dus niet bij de hand. Marc gebeld bij de infosite en naar zijn huis gereden. Josephine en Rinus kwamen vrij snel na ons aan. Michelle was heel gastvrij en wij hebben heerlijk op het balkon gezeten. Het zonnetje scheen, goed gezelschap, wat te drinken erbij (cola light en koffie). Het leven is goed. We werden nogmaals uitgenodigd om aan te schuiven bij de bbq morgenavond om Rinus zijn verjaardag te vieren. Jarig op, jawel 11 maart. Hierna zijn we met z'n 4-en naar Orewa gereden en hebben een motel geboekt voor 2 nachten. We hebben gezwommen in de zee - direct gelegen tegenover het motel. Dat was wel apart want wij in onze zwemkleding en anderen liepen langs het strand met warme jassen aan! Michelle had een restaurant geboekt voor ons en 's avonds zijn we daar gaan eten. Het Wild Fire restaurant. Het was geweldig. Per tafel kon er maar 1 menu geboekt worden. Wij hebben voor het prontis gekozen wat zoveel wil zeggen als: brood met 2 sausjes vooraf (eventueel aan te vullen voor nop), aardappeltjes en groenten, vlees en vis. Het systeem ging als volgt: op de tafel stond een blokje met 2 kleuren, groen/rood. Wilde je iets op je bord hebben dan moest de groene kleur naar boven wijzen, wilde je even wachten de rode. Een prima systeem. Bij ons stond hij heel vaak op groen. De obers kwamen langs met spiesen vlees en borden vis. Er was keuze uit: inktvis, mosselen, zalm, kip, lam, beef, spareribs en worstjes. Het was allemaal even lekker. Er was zelfs iets vegetarisch bij wat ook heel erg lekker was. Josephine en ik konden de verleiding voor een lekker gebakje na niet weerstaan. Na het diner zijn we een "klein" stukje gaan wandelen en wel tot bij Burger King waar Rinus ons nog heeft getrakteerd op een ijsje. Het was een geslaagde dag. En ja morgen gaan we bbq-en.