maandag, 09-03-2009 - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu maandag, 09-03-2009 - Reisverslag uit Waihi, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

maandag, 09-03-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

09 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Waihi

Wat hebben wij heerlijk geslapen. Blij dat we hier nog een nachtje blijven. Maar belangrijker wat hebben wij vandaag gedaan ? Eigenlijk zouden we er een rustig dagje van maken en dat hebben we dan ook gedaan. Althans vanmiddag hebben we niets gedaan vanaf 15.00 uur. Daarvoor hebben we DE bezienswaardigheid van Waihi bekeken. The Martha Mine. Maar eerst zijn we de expositie over het gouddelven in Waihi gaan bekijken in het visitor center. Het was heel leerzaam en we hebben er heel wat van opgestoken. Gouddelven in Waihi beslaat al 3 eeuwen. 1800 / 1900 en 2000, en zal zeker daarna voort blijven bestaan. De 1e periode was van 1878 tot 1952 (het verre verleden). De 2e periode van 1976 tot 2003 (het verleden) en dan de 3e periode van 2003 tot op heden. De Martha Mine is nu een open pit maar nog steeds operationeel. Het is een fascinerend gezicht om in die pit te kunnen kijken. Wij hebben vandaag de wandeling rondom de pit gemaakt. Als je nagaat dat het gat ongeveer 250 meter diep is en ongeveer 850 meter in lengte dan kun je nagaan hoever we hebben gelopen. Bij de open pit staat het oude pomphuis. Dit hebben ze heel voorzichtig verplaatst naar zijn huidige plek. Knap gedaan. Maar wil je meer weten kijk dan op www.marthamine.co.nz. of bekijk onze foto's. Hierna zijn we naar Waihi Beach gereden, gelegen op 9 km afstand van de stad. Oke, het zonnetje scheen maar er was ook veel wind. Dus in een cafeetje een koffie, thee en wat lekkers genomen en toen terug naar ons motel. Vanavond zelf biefstukjes gebakken. Nou ja we hebben de taken verdeeld dus heb ik er 2 en Helmuth 2 gebakken. Ze waren alle twee even lekker. Knoflookboter erbij en we hadden weer een heerlijk diner. In ieder geval eens iets anders dan kip. Daarna ge-internet en gechat met mijn moeder. Daarna met Josephine. Morgen gaan we naar Orewa en zullen we elkaar ontmoeten. Gezellig.
verder doe ik nogmaals een oproep: wie heeft er zin om 21 maart met Helmuth naar Frankrijk te gaan om te skien ?

• 09 Maart 2009 - 08:55

Kirsten:

Hoi vakantiegangers

ik ben weer helemaal bij met lezen en foto's bekijken, her kwam er hier niet helemaal van, vakantie, verjaardagen en verder ook zeer druk met een heleboel andere dingen. Jullie hebben duidelijk niet stilgezeten, is al die info nog wel op te slaan die harde scchijf moet langzamerhand vol raken lijkt me. Jeemig wat een krater zeg op die foto's dat zal best indrukwekkend zijn geweest. ik denk toch wel dat al die uitgestrekt uit en grootste dingen zeker qua omtrek moeilijk vast te leggen zijn, maar we krijgen wel een fraaie indruk. Ik zou graag nog een keer gaan skien zeker gezien de hoeveelheid die er is gevallen maar wij zijn net terug nou blijkt dat voor jullie geen probleem te zijn maar voor ons wel. Dus de wil is er wel maar tijd ontbreekt. Helaas, ik hoop dat helmuth iemand vindt want ik kan me hel goed voorstellen dat hij nog ff wil vlammen van die berg. Geniet ze verder en neem het er nog ff van en veel plezier morgen met je ontmoeting. groetjes kirsten en mijn 3 mannen.

• 09 Maart 2009 - 11:41

Elly:

Hallo Ann en Helmuth,

Ik wil niet gaan skieën met Helmuth, maar je wel vast van harte feliciteren met je verjaardag 11 maart. Maak er een leuke verjaardag van. Groetjes voor jullie allebei.

Elly

• 09 Maart 2009 - 12:26

Linda:

Ik zou best willen skieën met Helmuth, maar ik kan helaas geen vrij krijgen. Jammer hoor. Ann, (alvast) van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag samen toegewenst. We zullen je traktatie dit jaar missen!!
    Groetjes en tot heel gauw!

• 10 Maart 2009 - 05:42

Jenny:

Hoi lieffies, wat een reis he !!
    Annepen, alvast gefeliciteerd met je verjaardag en geniet nog maar lekker van de rest van de reis. kussssssssss

• 10 Maart 2009 - 09:34

Pieta En Sienie:

an hartelijk gefeliciteerd van ons met je verjaardag, ook helmuth gefeliciteerd met zo n vrouw. hier regent het.wij hebben vast een neut genomen op je verjaardag. als je bij josefine komt doe ze de hartelijke groeten van ons, en feliciteerd ze van ons. groeten van de damers reiziger

• 10 Maart 2009 - 10:00

I.Kelly:

Het is nu 12.00 uur hier en bij jou de 11e. Gefeliciteerd, dikke kus, ook Helmuth en een gezond komend jaar. Unieke kans voor mij om nu zwart op wit en en plein public te zeggen:IK BEN ER TROTS OP JOU ALS DOCHTER TE HEBBEN!!!

• 10 Maart 2009 - 16:20

Aad En Inie:

nee ik ben het niet vegeten
    hartelijk gefeliciteerd
    en proost dikke kus van ons

• 10 Maart 2009 - 18:25

Ellen:

hoi Ann en Helmuth

Ik ga ook niet skiën met Helmuth. Dat hij daar nog zin in heeft na zo'n enorme reis. Jij komt ons na volgende week weer gezellig gezelschap houden. Bruin en helemaal uitgerust. Hoewel jullie hebben zo ontzettend veel gezien en gedaan, het zal wel even wennen worden op ons gemeentehuis. Ann en Helmuth ik wens jullie nog gezellige laatste dagen en Ann Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen morgen een liedje voor je zingen. Tot volgende week. Groetjes Ellen

• 10 Maart 2009 - 18:26

Wilna:

Hoi Ann en Helmuth.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Annie! En jij ook Helmuth! Geniet er nog even van daar.
    Groetjes, ook van Arie, Wilna

• 10 Maart 2009 - 19:24

Carmen:

Hoi Ann en natuurlijk ook Helmuth. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet nog even van je vakantie. Tot volgende week. Nemen jullie a.u.b. wat zon mee?

• 10 Maart 2009 - 19:52

Henny:

Ann, ook vanuit Leerdam van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen en een goede terugreis.
    Groetjes, Gerrit, Henny en de kids

• 10 Maart 2009 - 20:04

Eagletjes:

Van Harte namens de Eagle en de watjes.
    Groet.

• 10 Maart 2009 - 20:06

Robbie The Eagle:

Zal best mee willen gaan skien, maar ja niet iedereen heeft zoveel vrije dagen en ik hoef niet voor te oefenen om bij te blijven!!

• 11 Maart 2009 - 05:53

Janet N.:

Hoi Ann, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nog een fijne vakantie, Groetjes Janet

• 11 Maart 2009 - 06:07

Liesbeth.:

Ha Ann

en natuurlijk helmuth.
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van deze dag,zo aan de andere kant, van de wereld, heel speciaal!!!
    Groetjes vanuit fijnaart

• 11 Maart 2009 - 06:12

Heren V/h Archief:

Ann,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groeten van de heren van het archief

• 11 Maart 2009 - 06:14

Ben H.:

Hoi Ann en Helmuth,
    Vanachter een weinig avontuurlijk bureau, wil ik je hartelijk feliciteren met je verjaardag. Dat je maar een grote meid mag worden ;-). Maak er -weer- een mooi dag van.....
    Groetjes,Ben

• 11 Maart 2009 - 07:20

Arno:

hoi Ann en Helmuth,
    Bijna aan het einde van de reis en dan toch nog een berichtje van mij.
    Ha ha.
    Ann, van harte gefeliciteerd met je verjaardag; we kijken uit naar je terugkomst!
    groetjes.

• 11 Maart 2009 - 07:37

Manuela:

Lang zal ze leven...... lang zal ze leven in de gloria......Hiep Hiep Hiep Hoera Hoeraaaaaaa!!!
    Ann, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik mis je enorm. Het is erg stil hier zonder jou. En ik mis je traktatie. Je hebt altijd van die aparte traktaties. Ieder jaar is jouw traktatie weer een verrassing.
    Een hele fijne verjaardag daar aan de andere kant van de wereld (is weer eens iets anders dan je verjaardag thuis vieren) en geniet nog effe van jullie vakantie. Tijd is snel gegaan. Jullie komen volgende week alweer naar huis. Bedankt voor al je verhalen. Konden we toch nog een beetje mee genieten en (in gedachten) mee reizen.
    Groetjes aan Helmuth en tot gauw!!!
    DOEI Manuela xxxxx
    (en uiteraard groetjes van Johan)

• 11 Maart 2009 - 09:14

Tea:

Hoi Ann, van harte gefeliciteerd met je 49e verjaardag. (Na een bepaalde leeftijd gaan we gewoon terugtellen). geniet nog maar even van jullie vrije dagen voor je het weet is het weer voorbij en begint het gewone leven weer. Maar al deze weken kunnen ze jullie niet meer afnemen. Heel veel plezier nog samen.
    Groetjes en tot gauw.

• 11 Maart 2009 - 10:11

Irene:

Hoi Ann
    Natuurlijk wil ik je ook even van Harte Feliciteren met je verjaardag, maak er maar een gezellige dag van!
    groetjes

• 11 Maart 2009 - 11:35

Brandweer Strijen:

Beste Ann,

Namens alle brandweerlieden van Strijen van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Groeten,
    Gerrit

• 11 Maart 2009 - 13:19

Kees:

Hg met je verjaardag Ann.

gr. Kees

• 11 Maart 2009 - 17:33

Pieta:

Hallo beste luidjes,
    Vandaag feest bij jullie.
    Ann nogmaals van harte geluk gewenst en ook Helmuth.
    Ben nu bij Marina om hun puppie te bezichten. Leuk hoor. Het is een Cane Corso en haar naam is Bailey. Dus we nemen op jouw en Bailey een borrel.
    Nog een goede raad: MAKEN JULLIE JE NIET TE MOE DE LAATSTE DAGEN. EEN BEETJE RUSTIG HOOR. WE WILLEN JULLIE WEER FIT THUIS.

groetjes van de familie van der Waal en de boerin.
    :) :) :)

• 11 Maart 2009 - 20:13

Eric,kir,max,sjors:

Van harte gefeliciteerd Ann!!!! Wij hopen dat je een leuke en gezellige dag hebt gehad en dat je maar goed verwend bent door Helmuth. Wij hebben zelf maar gebak gekocht en ik moest van eric zeggen dat Helmuth de rekening nog wel krijgt.
    Geniet er nog ff lekker van en zeker van het lekkere weer want hier is het koud. Ik weet dt ik er nog 1 tegoed heb maar vooruit de eerte pizza is van ons om jullie een warm welkom te heetten. Groetjes Eric, Kirsten, Max en Sjors.

• 13 Maart 2009 - 12:10

Ruud:

Ann van harte gefeliciteerd met je verjaardag en bedankt voor je mooie foto reportage en die leuke stukjes die je er bij schreef ik zou graag met Helmuth willen gaan skieen maar kan geen vrij krijgen van zijn baas

• 15 Maart 2009 - 19:35

Wilna:

Hoi Ann en Helmuth,

Al een paar dagen geen bericht van jullie, maar mochten jullie dit nog lezen voor de terugreis: een goede vlucht!

Groetjes en tot in Strien! Wilna

• 16 Maart 2009 - 10:06

Elly:

Weet niet of jullie het nog lezen, anders thuis maar. Een heel goede vlucht terug. Verheug me al op het weerzien en de verhalen over FiJi en de rest natuurlijk.

groetjes, Elly

• 16 Maart 2009 - 10:07

Linda:

Aan al deze prachtige verhalen en foto's komt helaas een eind, ik hoop dat jullie een goeie terugreis hebben en dat jullie lekker uitgerust weer thuis komen. Tot snel, groetjes ook van Edwin en de kids