Donderdag 12-03 t/m maandag 16-03-2009 - Reisverslag uit Sigatoka, Fiji van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Donderdag 12-03 t/m maandag 16-03-2009 - Reisverslag uit Sigatoka, Fiji van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Donderdag 12-03 t/m maandag 16-03-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

19 Maart 2009 | Fiji, Sigatoka

Fiji. Tsja, wat zullen we er van zeggen ? Om te beginnen. Het idee van witte stranden met palmen en veel zon zijn we wel kwijt. Er was veel regen, we hebben geen witte stranden gezien, wel zon, het was ook warm en ook de palmbomen waren aanwezig. We hadden het nadeel in het naseizoen te zijn aangekomen. Het Rydges Hideaway was wel goed maar ze waren druk bezig met werkzaamheden. De activiteiten stonden op een laag pitje. Deze dagen hebben we vooral gelegen, gewandeld en we zijn zowaar nog een dagje naar Suva geweest. We hebben kennisgemaakt met Carol en mr. Eddy. En met hun hebben we een paar genoeglijke dagen en avonden meegemaakt. Het Fiji wat wij hebben gezien was het Fiji van de armoede. Maar desondanks zijn de mensen toch heel gelukkig en aardig. De vele bula's die ons zijn toegewenst dragen er in ieder geval toe bij dat we dat nooit meer zullen vergeten. Ook de culturele avonden in het hotel waren wel leuk, doch kort. Suva heeft veel winkels die vooral worden gerund door Indiers. Er leven heeft ongeveer 160.00 mensen. Hier zie je ook heel veel bedelaars. Wisten jullie trouwens dat als je in Fiji een stukje grond hebt dat je zelf mag weten wat je er mee doet. En dat je zelf mag weten hoe je huis wordt zonder dat Jan en alleman zich er mee gaan bemoeien. Heerlijk lijkt me dat en het misstaat niet. Wel vonden wij het raar dat je je naasten die zijn overleden ook mag begraven in je eigen tuin en we hebben gehoord van de gids dat er zelfs mensen in de slaapkamer worden begraven. Daar zou ik toch niet aan moeten denken, jullie ?

Maandag werden we weer om 17.45 uur opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden om de terugreis naar huis te aanvaarden. Zelf heb ik hier altijd wel problemen mee maar Helmuth is er duidelijk aan toe om naar huis te gaan. Althans, hij wil wel naar huis maar nog liever naar Val Thorens om te gaan skieen. Ach we zien wel.

• 19 Maart 2009 - 10:12

Arno:

Welkom thuis!
    Oost, west, thuis best...