Zaterdag, 07-03-2009 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Zaterdag, 07-03-2009 - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 07-03-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

08 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Vanochtend scheen de zon weer. Heerlijk, dan ziet de wereld er toch ineens weer heel anders uit. Maar het was maar voor even hoor want in Whakatane aangekomen begon het na een paar uur weer te regenen. Jammer hoor. In ieder geval hebben we voor morgen een tour geboekt naar White Island en wel naar Nieuw Zeelands meest actieve vulkaan. Dat wil zeggen, we hebben onzelf ingeschreven maar moeten tot vanavond 19.00 uur wachten om te weten te komen of het ook doorgaat. Ze schijnen vanwege het weer al 4 dagen aan de kant te zijn gebleven. We hebben niet zoveel dagen meer dus we hopen dat het weer morgen is opgeklaard. Voor vannacht hebben we ingecheckt in The Commercial Hotel. Het is wel boven een bar maar voor vanavond stond er niets op het bord dus.... Verder hebben we vandaag wat rondgelopen langs de haven. Er waren maar weinig boten uitgevaren maar toch zagen we nog een durfal naar binnen komen. En toen kwam de zon weer. We zijn op de binnenplaats van ons hotel/bar gaan zitten en hebben van de zon genoten. Na wat gekletst te hebben met de plaatselijke bevolking -die al aardig in het glaasje had gekeken- zijn we naar het boekingskantoor gegaan om te vragen of de tour morgen doorging. Waren we 10 minuten te vroeg! Nou, wij zijn dus eerst maar eens chique gaan dineren. Fish & chips aan de kade. Daarna terug om te vragen of het morgen door ging. En snel weer terug naar het hotel omdat het was inmiddels alweer ontzettend was gaan regenen. Maar in ieder geval was er goed bericht. Het gaat morgen door. Ze verwachten goed weer. Nou het zal mij benieuwen. In ieder geval verheugen wij ons erop. In het hotel aangekomen nog even naar de gamingroom geweest en ja hoor, gewonnen. Dat wordt morgen weer een chique diner !!!