Donderdag, 05-03-2009 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Donderdag, 05-03-2009 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Donderdag, 05-03-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

05 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Zo, afscheid genomen van Napier en op naar Taupo. Een leuke rit. Zijn wel met alle wegen bezig hier. We hoorden vanochtnd op het nieuws dat er gisteren in de buurt van Christchurch 9 aardschokken zijn gevoeld. 6.9 op de schaal van Richter. Er was geen kans op een tsunami. Gelukkig. Maar het is dus wel zo dat we daar ook weer op tijd weg waren!! In Taupo aangekomen was het ontzettend druk. Waren tenten aan het opzetten voor het weekend. De ijzeren man ! Zoiets als de sterkste man bij ons. Hier hadden wij geen zin in dus na het bekijken van het Taupo-meer, heel mooi, zijn wij doorgereden naar Rotorua. Bij de info voor vanavond een Mitai + hangi geboekt. Dat is een avond bij de Maori's met diner. Daarna een motel opgezocht, en gevonden met gratis internet. Joepie. Op de kamer gebleven want het weer was weer slechter geworden. Veel bewolking. Buiten dat het stinkt naar de zwavel. jawel, we zitten in het zwavelgebied met hotsprings etc etc. Bij het boeken hebben we ook de hot deal genomen. We mochten 1 excursie uit 3 excursies uitzoeken die we dan gratis mochten doen. Klonk heel goed. We hebben nu vrijkaarten voor hells gate. Dit klinkt erger dan het is. Het is een geothermal park. www.hellsgate.co.nz. gaan we waarschijnlijk morgen heen. De bus om ons naar de mitai te brengen was op tijd. En hoe het was ? Heel erg apart. We hebben gelijk maar tickets gekocht voor het wildreservaat. Dit konden we na afloop van het diner gaan bekijken. Wat hebben we vanavond gezien? Een oude oorlogskano (met maori's in oude klederdracht erin), een Maori dorp waar een traditionele uitvoering werd gegeven met zang, dans en een haka. Wil je meer weten: www.mitai.co.nz. Het was heel erg leuk. De hangi vond ik zelf wat minder. Eten wat 3 uur in de grond heeft gelegen op warme rotsen. mwah. Alhoewel de kip en het lamsvlees wel smaakten (en normaal vind ik lamsvlees echt niet lekker). Nu is het 23.52 uur en ben ik blij dat ik zo naar bed kan. ps: er kwam net op het nieuws een stormwaarschuwing voor Auckland. Kan er ook nog bij. Nu maar hopen dat wij daar ook van gevrijwaard blijven!)

• 05 Maart 2009 - 10:00

Anneke:

Jammer dat het weer regelmatig zo tegenzit. Maar laat je laatste periode daar niet door verpesten hoor! Het kan nog saaier........regen in Nederland.
    Superfoto's van zo'n landschap. Ben benieuwd wat je allemaal nog aan maori's in het dagelijks leven tegenkomt.
    Ik blijf jullie volgen.

• 05 Maart 2009 - 12:55

I:

gelukkig dat julie iedere keer op tyd weg zijn .hopelijk blijf dat ook zo! knuffel voor beiden

• 05 Maart 2009 - 15:38

Anne En Bram Augustijn En Koeken:

Heee survivelers ;)

Hoe gaat het met jullie? Aan de foto's en verhalen te lezen prima! Jullie maken me er wel jaloers mee hoor!
    Hier gaat alles zijn gangetje! Tja, voor echt avontuur moet je toch in Australie zitten denk ik ;)

Veel plezier nog!
    Groetjes Anne

• 05 Maart 2009 - 16:02

Mientje:

maori hangi, nou klinkt weer erg popi. Je brengt vast veel nieuwe dingen voor ons mee. Zo'n tattoo-short als op de foto van de man die je op zijn rug ziet. Hebben ze die in mijn maat???

Hopelijk gaan jullie alleen maar daar voor de bui uit, anders staat ons heel wat te wachten als jullie straks terug zijn. Maar gelukkig zijn de beschermengelen met jullie mee op vakantie gegaan. Ik zal niet meer zo hard hier in de klei stampen, 6,9 op de Richter schaal. Moet nodig aan de lijn gaan doen!