Woensdag, 25-02-2009 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Woensdag, 25-02-2009 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Woensdag, 25-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

27 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dat was weer even wennen geen internet. Maar goed wat hebben wij deze dagen gedaan ? Als 1e het oosten van het land opgezocht. We kwamen door Greymouth en wat waren we blij dat we hadden besloten om in Hokitika te blijven. Er was hier niets bijzonders. De weg naar Kaikoura was ontzettend mooi. Het ging wel weer door de bergen dus veel bochtenwerk. En het blijft raar om te zien dat de werkzaamheden aan de weg gewoon doorgaan terwijl je er langs kan rijden. In een heel klein dorpje gestopt om een lekker ijsje te nemen. Ja, dat kunnen ze hier wel, en allemaal ambachtelijk gemaakt. 2 ijsjes voor ongeveer 2 euro - de twee! Bij de info in Kaikoura was een wagen met daarin een birdsnest. Hierin konden toeristen van overzee een message op laten nemen voor op youtube (gratis). Wij hebben dat natuurlijk ook laten doen. (Have your say). We zijn voor onze overnachtingen aangekomen in een bungalow genaamd Sunrise. Wat kan ik ervan zeggen. Heel mooi, heel groot, ontzettend leuke mensen die het beheren: Kevin, en Neil. En natuurlijk Adam de zoon. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen met wat gebreken hier en daar. Dit uitte zich in afgescheurd behang, een allegaartje van bestek etc. Maar alles kon en mocht. We kregen om te beginnen al een fles -goede- wijn voor op de kamer, een pinot noir voor de kenners onder ons. 's-Avonds werden we uitgenodigd om wat te komen drinken. Helmuth heeft direct een afspraak om morgenochtend te gaan vissen. Het wordt een jacht op krab en haai.

• 27 Februari 2009 - 19:45

Mientje:

Hoi daar,

net het filmpje gezien. Ja, ja een goede oefening komt de uitstraling ten goede.

Helmuth kan zo bij de poldermodellen!! We zijn erg vereerd met de speciale groeten. En wacht maar tot je onze opnames ziet...

Ik ga maar vast kacheltjes, zonnebanken, zonnecollectoren en zonnespiegels voor jullie sparen. Want een herfstig, nat, guur Nederland zijn jullie ontwend.

Helmuth, ga je nou straks in het Oudeland ganzen dresseren?

Geniet nog maar van al het moois daar. Tot de volgende keer.

Mientje