Dinsdag, 24-02-2009 - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Dinsdag, 24-02-2009 - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 24-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

24 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Ondanks dat de zon schijnt is Helmuth het meer dan zat. Het idee dat het zo weer kan gaan regenen heeft hem doen besluiten door te gaan. Geeft ook niet want ik ga toch niet de gletcher op. Kan ook in Oostenrijk of Frankrijk. De bedoeling was vandaag zo ver mogelijk naar het oosten te rijden via Greymouth. Nou, we hebben zelfs Greymouth niet bereikt. Onderweg hebben we Pukekura aangedaan. Dit is het kleinste stadje tussen Franz Josef en Greymouth. Maar ze hebben me hier toch een geweldig leuk museum-/dierenpark-/pub-/restaurant, genaamd The Bushmans Centre. www.pukekura.co.nz. Na een stop van 1 1/2 uur gingen we weer verder. Het was een aardig bochtenwerk maar wat hebben we weer genoten van de vele uitzichten. De dorpjes waar we doorheen reden waren niet meer dan een verzameling huizen. De zon scheen echter zo uitbundig en Hokitika zag er zo uitnodigend en charmant uit dat we besloten om hier de verdere dag te blijven en een nachtje te blijven. We hebben ingecheckt in het Bella Vista motel en zijn toen de "stad" ingegaan. (denk Strijen maar dan veel kleiner). Omdanks dat ik vertelde dat we door de bergen hebben gereden ligt dit weer aan de Tasmaanse Zee. Het is heel verwarrend. Het valt op dat de mensen hier heel vriendelijk zijn. we hebben in een 2e (3/4/5e handszaak) een oud-Nederlander ontmoet. Een heel aardige man van 71 jaar die nog steeds moet werken om zijn hoofd boven water te kunnen houden. Ja, het is niet overal zoals in Nederland. Er is hier volop jade maar dat is het bezit van de Maori. Het zand op het strand is niet helderwit zoals we hier gewend zijn maar zwart ? Heel raar, maar er schijnt wel goud in te zitten. En ja hoor, er was een goudzoeker bezig, Deze man heeft als enige een vergunning om goud in het zwarte zand te zoeken en het goud dat hij vind te behouden. Voor de rest hebben we niets anders dan genoten van de zon op het balkon. Om 19.00 uur naar de supermarkt gegaan om wat boodschapjes in te slaan. Een mooie, maar vooral zonnige dag waar zeker Helmuth hard aan toe was.

• 24 Februari 2009 - 12:59

I. Kelly:

Zitten weer prachtige foto,s bij. Backpackers???
    Begint de portemonnaie leeg te raken?? Hoop dat je nu eens achter elkaar zonnetje krijgt. Weet hoe Helmuth zich voelt.Ik snak ook naar zon!

• 24 Februari 2009 - 22:16

I:

ik denk dat broer na huis
    wil?

• 25 Februari 2009 - 15:12

Suzanna:

wat een mooie foto's weer. Hopen dat jullie die laatste paar weken ook nog een beetje mooi weer krijgen. Anders is al het bruin straks verdwenen voor jullie thuis zijn. en dat is niet de bedoeling. groetjes

• 25 Februari 2009 - 15:53

Ria En Janice:

wij zitten in oostenrijk heel veel sneeuw.
    en vandaag voor het eerst zon maar heel erg gezellig gr v ons