Maandag, 23-02-2009 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Maandag, 23-02-2009 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Maandag, 23-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

24 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

En natuurlijk regen ! Dus eerst maar weer eens zo'n gigantisch prettig ontbijtje. Daar knapt een mens van op. Het was de bedoeling dat we vandaag zonder haast naar Haast Village zouden rijden. Dit werd Franz Josef want we hebben een short cut en tevens een fantastische scenic route genomen naar Wanaka. Dit scheelde heel wat km. In Wanaka hebben we bezoek gebracht aan Puzzling World. Om het te vinden was al een hele puzzel. Maar het was het zoeken waard. En nog iets: de zon scheen? Wat hebben we toch een geluk. En dat zou niet het erste geluk van de dag zijn. Toen we bij Haast aankwamen zagen we een benzinepomp maar het zou nog maar 148 km naar onze bestemming zijn en met bijna een 1/2 tank moest dat toch te halen zijn ? Ook hadden we onderweg nog wel een benzinepomp verwacht. Helaas, we hebben de rit met dichtgeknepen billen uitgereden. In Fox Glacier was dan uiteindelijk een pomp. Op 20 minuten rijden van Franz Josef. Ja we hebben echt een beschermengel bij ons. Maar ondertussen hebben we wel aardig wat regen over ons heengehad en ook op de plek van bestemming regende het, wat heet... het goot. Wat te doen ? Eerst maar ons onderkomen voor de nacht veilig gesteld. Een backpackers motel. Heel gezellig. Afin, we zijn naar de cinema gegaan en wel naar de film Flowing West. En ja, het ging over het Glacierland. We hebben een reis gemaakt over de toppen van Mount Cook naar beneden over de gletchers en over het regenwoud naar de golven van de Tasmaanse Zee. Ach ik kan wel zeggen dat het heel apart was. De film vond ik niet tegenvallen. Helmuth heeft al te veel van dit alles gezien. En zoals jullie kunnen zien was het ontzettend druk in de bioscoop. En wat voor 1 ! Wij zaten in de loveseat en daarachter lagen zelfs nog 2 matrassen ?? Na afloop van de film bleek het nog steeds te regenen. Dus op naar de hotpools. Heel prettig als het niet zo warm is buiten. Nu zaten we ook wel buiten maar in het warme water. 1 - 36, 2 - 38 en nr. 3 - 40 graden. Er werden toevallig filmopnamen gemaakt dus wie weet worden wij nog wel beroemd in NZ. De bedoeling was dat ik een helihike zou boeken, maar vanwege het weer heb ik hier vanaf gezien. Je moet weten wanneer iets niet kan ! 's-Avonds genoten van een ouderwetse fish & chips. Jawel vanuit de krant. Daarna hebben als "jongeren" onder elkaar tv gekeken in de gemeenschappelijke tv-/keuken-/eetzaal-/spelletjeskamer. Het was heel gezellig.