Zondag, 22-02-2009 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Zondag, 22-02-2009 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Zondag, 22-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

22 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Wat een leuke dag zeg. Eerst een goed Amerikaans ontbijt (ja zat bij de kamerprijs in). Helmuth heeft een paar x het buffet aangedaan. Wat zoal: bacon, gebakken eieren, sausages, rosti, 6 geroosterde boterhammen, 2 grote kommen koffie, 2 glas jus. Ja, hij haalt zijn geld er wel uit. Daarna de route uitgestippeld voor de komende paar dagen (waar natuurlijk altijd weer van afgewijkt kan worden). Om 10.00 uur gratis vervoer naar het stadscentrum. Niet dat we er erg ver van afliggen maar wel op een berg. Als 1e naar de gondola. En dat lijkt dan wel weer heel erg op Oostenrijk. Het blijkt hier ook een skioord te zijn. Boven hebben we 5 x de luge gedaan (een track waar je met een soort kart vanaf gaat). Heel spannend. Vooral omdat het ook een beetje spat (maar gelukkig niet zo erg). Hierna wat lekkers in het restaurant genuttigd (nee, het was niet duur) en toen naar beneden. Hier zijn we naar het Kiwi & Birdlife Park geweest. Het was erg duur maar er worden hier zeer zeldzame inheemse vogels opgevangen. Later worden ze dan weer uitgezet in het wild. De kiwi is een heel rare vogel. Best wel groot. Hij blijkt dan ook niet te kunnen vliegen. Neusgaten zitten helemaal voorin de snavel. Het zijn nachtdieren en heel langzaam wat zich vertaalt in 1 ei per 4/5 jaar. Na dit alles zijn we naar de bar gegaan. Ik hoor jullie denken: bar? Zo vroeg op de dag. Jawel, om 15.00 uur hadden we nl. geboekt voor de Bar minus5. De naam geeft het al weg. Het is de coolest bar in Queenstown. Alles in de bar is gemaakt van ijs. De wanden, de banken en zelfs het glas waar we uit dronken. Heel apart. Willen jullie foto's zien ? Dat kan.
Skyline en Luge: www.skyline.co.nz
fotonrs: SKQL 902221000042 / 42 / 44 en waarschijnlijk zijn er meer van ons te vinden. SKQT 902229995637.
Minus5: www.minus5experience.com
MFQT 902214804377 / 4878
En toen wilde Helmuth teruglopen naar onze Lodge? Pff, Dacht ik dat Balwin street de steilste straat was in NZ, deze weg was ook niet mis. Bij aankomst in ons hotel eerst maar eens wat lekkers te drinken genomen in de bar. Daarna een spelletje poolbiljart wat natuurlijk is gewonnen door Helmuth.

• 22 Februari 2009 - 10:50

I:

prachtige is het alemaal maar jullie zien nu zoooo veel kan het er nog wel bij? daar boven/knuffel

• 22 Februari 2009 - 17:17

Anneke:

allereerst gefeliciteerd!! Uniek hoor, om dat down under te vieren. Gelukkig niet zo'n ijzig huwelijk als de laatste foto's laten zien.
    Wat zien jullie er allebei goed uit! Mooi kleurtje hoor.
    Ik wacht met spanning op vervolg van de reis.

• 22 Februari 2009 - 19:55

I.Kelly:

Een paar dikke jassen moeten kopen??!!
    Blijven je lippen niet aan dat ijsglas plakken??
    Volgende keer in de winter daar maar naar toe gaan!!