Revelstoke, donderdag 22 augustus 2013 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Revelstoke, donderdag 22 augustus 2013 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Revelstoke, donderdag 22 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

23 Augustus 2013 | Canada, Revelstoke

Wat een heerlijke dag.Om 06.15 eerst met Helmuth en Werner op zoek gegaan naar wilde dieren. Niets gevonden dus om 07.30 uur waren we weer in de cabin. Na een goed ontbijtje op pad gegaan. We hadden vandaag heel veel zon en we hebben dingen bekeken. Als eerste zijn we naar het enchanted forest gegaan, daarna naar three valley gap heritage ghost town.

The Enchanted Forest is gelegen in een van de BC's prachtige oerbossen in Monashee bergen van Canada ligt halverwege tussen Revelstoke en Sicamous op de Trans Canada Highway.
In de wereld van The Enchanted Forest zijn we terug gestapt in de tijd. Tijdens de jaren 50 –na hun pensioen - begonnen Doris & Ernest Needham hun levenslange droom te vervullen. Het oprichten van The Enchanted Forest. Dit is in 1960 voor het publiek geopend. Het is een magische plek waar jonge bezoekers herinneringen kunnen opbouwen en waar oudere bezoekers hun herinneringen kunnen herbeleven. Hoe ? Door het bekijken, aanraken en om door de huizen te lopen van sprookjesachtige helden, schurken en wezens. Er zijn meer dan 350 leuke volkskunst beeldjes van o.a. Goudhaartje, de drie biggetjes, pooh en co. Sneeuwwitje en zelfs Capitan Hook ... dat brengt herinneringen terug nietwaar?

Three valley gap heritage ghost town is in 1962 geopend en opgericht door Gordon & Ethell Bell. De helft van deze gebouwen zijn originele historische gebouwen die stuk voor stuk afgebroken werden en hierheen werden gebracht uit de omgeving tot 240 km van Valley Lake af. De andere helft zijn reproducties van gebouwen binnen de 240 km van Three Valley Gap.

Wat vooral in het oog springt is het Antieke Automuseum en het Railroad Roundhouse, waar voorbeelden van historische vervoersmiddelen te bewonderen zijn. Heel apart. Natuurlijk de kerk, hotel Bellevue, de golden wheel saloon zijn ook heel mooi evenals alle andere gebouwen in deze “stad”. Een bezoekje meer dan waard.

Hierna terug naar Revelstoke om naar de gletsjer te gaan. Was niet veel bijzonders.

Teug naar onze cabin en lekker van de zon genoten en het zwembad. Het was zelfs zo warm dat we elkaar met emmertjes water hebben overgoten op onze veranda. D.w.z. Ria en ik wanr de jongens gingen “even” wandelen. En dat duurde en duurde, Wij hadden ons intussen opgetut en alles geordend. Toen ze er eindelijk aankwamen waren ze bekaf. Een paar verkeerde afslagen, het gevaar van het tegenkomen van wilde dieren –ja ook beren- en het feit dat het zonnetje weg was en dat het koud werd had ze genekt. (Alsook de angst). Nadat zij zich hadden opgefrist zijn we naar het dorp gegaan om te genieten van de Italiaan. Nou ja, het eten van de Italiaan. Het was heerlijk Nu liggen er al weer 3 te ronken (snurken) dus ik ga ook maar zo naar bed. Morgen gaan we weer verder.

• 24 Augustus 2013 - 11:27

Shirley:

Hoi allemaal ,

Genoten van de mooie foto's ! Veel succes morgen !