Qualicum Beach, donderdag 1 augustus 2013 - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Qualicum Beach, donderdag 1 augustus 2013 - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Qualicum Beach, donderdag 1 augustus 2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

02 Augustus 2013 | Canada, Qualicum Beach

Een geweldige dag achter de rug. Helaas een niet zo goede nacht. D.w.z. qua slapen. Het bed bleek uit een paar houten planken te bestaan met daarop een heeeel dun matrasje. Wat dan wel weer heel leuk was…. Toen we ’s-nachts wakker werden om te plassen (dus naar buiten) schrokken we ons wild van de elanden. Ja, dat schijnt hier een ware plaag te zijn –zoiets als konijnen en ganzen bij ons. Maar wat een geweldige dieren. Helaas is het niet echt gelukt om een mooie foto te maken. Na het ontbijt –bij Ria en Werner incl. stelde niet veel voor, wij een zelfgemaakte tosti (lekker)- op pad naar de afgesproken plaats om te gaan zee kajakken. We zijn een hele ervaring rijker. Niemand in het water gevallen, heerlijk weer + zon, leuke gids Keagan, en een geweldige lunch. Dit is dus echt weer zo’n dag geweest die niemand ons meer af kan pakken. Bij terugkomst moesten we wel even helpen met de kajakken op de auto te zetten en Helmuth ging met de 1e lading mee om ze er weer af te halen. Na terugkomst de 3e kano erop en wij de auto gehaald. Op naar Vesuvius om de veerboot naar Crofton op Vancouver Island (VI) te pakken. Had de boot een ½ uur vertraging maar zat de reis al bij de prijs inbegrepen van de 1e overtocht. En dat vonden we inderdaad best prijzig maar nu valt dat dus weer mee. Op VI aangekomen op weg naar Qualicum Beach naar onze B&B T.cozy genaamd. Onderweg even Chemainus aangedaan. Een prachtig dorpje met muurschilderingen. Heel erg leuk en zeker het bezichtigen waard. In de supermarkt zes kleine calzone pepperoni laten warm maken en 4 stukken kip (50% korting) gekocht. Buiten heerlijk gepicknickt. Daarna verder naar ons B&B. Wat een warm welkom, vreselijk aardige mensen (Tanni en Hans uit Zwitserland) en wat een enige plaats. Hans heeft zelf een heel kabouterdorp gemaakt, een genot om te zien en zeker in de avond als alle kaarsen branden. Omdat wij ook 2 flessen wijn hadden gekocht hebben we deze nog op het terras genuttigd. Een leuke afsluiting van een heel leuke dag. Ps: de kamers zijn geweldig, er zijn zelfs badjassen en slippers ter onze beschikking. En wat wilden wij morgen voor ontbijt ? Zouden we een omelet met bacon en champignons willen ? Nou, da’s wat anders dan gisteren. Helemaal leuk. We zijn benieuwd.

• 03 Augustus 2013 - 00:41

Janie:

Leuke foto,s hier ook alles goed xx dikke knuffel voor iedereen frans en janie

• 03 Augustus 2013 - 08:03

Shirley:

Hoi lieve mensen ,
    Leuk om weer van jullie te horen . Jullie hebt het daar vast niet zo warm gehad als wij hier in Ned.
    De warmste dag van het jaar . .......Jullie hebben lekker gevaren met een ferry en dat kajakken is dus meegevallen . Bedankt voor de foto's en het verslag van Ann , altijd zo boeiend . Ze zou een boek moeten schrijven .
    heb het verder leuk en goed !

• 03 Augustus 2013 - 12:05

Marina:

gaaf!

• 05 Augustus 2013 - 12:10

Jeanette:

Hoi Annie,
    Geniet weer van het lezen van je gezellige verhaaltjes, jullie zijn echt weer aan het genieten.
    Leuke foto's.
    Groetjes Jeanette