Vancouver, dinsdag 30-07-2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Vancouver, dinsdag 30-07-2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Vancouver, dinsdag 30-07-2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

31 Juli 2013 | Canada, Vancouver

En weer een mooie zonnige dag. Vanochtend met de auto naar Whistler gereden. Onderweg de nodige stops gemaakt. Niet alleen om mooie uitzichten en watervallen te bekijken maar ook om even wat eten in te slaan. Hadden we het werkelijke briljante idee om te gaan picknicken. Dus ook niet voor herhaling vatbaar. Heel veel wespen en vliegen. Helmuth is zelfs gestoken. En ja Ellen, de beetweg stick had ik bij me - in de koffer op de kamer !! Gaat volgende x dus mee in de tas, die zwaarder en zwaarder wordt. Want: we hebben besloten om ook warme kleding standaard mee te nemen. Op een gegeven moment was het wel erg koud en wij liepen in zomerkleding, brrr. Daarna werd het weer bloedheet dus ook de zwemkleding gaan we meenemen. Plus genoeg water en dit en dat en zus en zo. Ja we worden weer pakezels.

Whistler was net Val Thorens - volgens Helmuth-. Het is duidelijk dat er hier goed geskied kan worden. Wat zeg ik, we zagen nu nog sneeuw liggen maar niet genoeg om te skiën. Wel kun je er genoeg aan sport doen. Bungeejumpen, fietsen, wildwaterraften. Sportief als we zijn hebben we een rondje gelopen. Ik denk toch wel een 20 minuten. Hierna weer terug naar Vancouver. 1 lange weg dus dat ging goed.

In Vancouver naar Canada Place gegaan. Dit is een gebouw aan de Burrard Inlet aan de waterzijde van Vancouver. Het Vancouver Convention Centre, Pan Pacific Hotel, Vancouver's World Trade Centre en 's werelds eerste IMAX-bioscoop zijn in het gebouw gevestigd. Het is ook een cruiseschipterminal voor schepen naar Alaska. Door de witte zeilen is het een prominent gebouw in de skyline van Vancouver. Door de witte doeken lijkt het erg op het Sydney Opera House. Wij zijn in de bioscoop gegaan en hebben een echt schitterende reis in 4d gemaakt door Canada. Net of we boven Canada vlogen van oost naar west. Over rivieren, landbouwgronden, steden, paarden, we hebben met adelaars en helikopters gevlogen en werden nat van het water. Ook het noorderlicht hebben we nu gezien. Overweldigend. (wil je een stukje zien ? New 4D film to showcase Canada - YouTube beginnen bij 0.41 - 1.22 - 1.57)

Diner genuttigd en naar het hotel teruggelopen. Straks gaan we naar een terrasje en dan zit onze tijd in Vancouver er op.

Het was weer een mooie, zonnige dag en we hopen dat het weer zo mooi blijft.

• 31 Juli 2013 - 07:55

Krista:

Hallo allemaal,
    Wat een prachtig land en wat een mooie reis zijn jullie aan het maken.
    Geniet ervan!
    groetjes
    Krista

• 31 Juli 2013 - 09:34

Ellen:

Ha ha, heb je spullen gekocht tegen vliegend ongedierte, neem je ze niet mee. Stouw die auto lekker vol!! Weer ziet het goed uit, lekker hoor. Gaan jullie morgen naar Vancouver Island? Veel plezier!!! Ellen

• 31 Juli 2013 - 10:58

Mientje Den Boer:

Ria is er toch nog wel bij?? Ik zie haar niet op de foto's.Of staat zij alsmaar achter de camera?
    Helmuth nog een beetje strak in de schouders? Werner, wel steeds alle hekjes testen voor je er zo lekker op gaat leunen, op die hoogte. We willen wel dat er vier mensen terugkomen van deze reis.

Ann, nog even en je moet een pijltje bij de foto's gaan zetten, zo van: hier staat Ann.
    Ga zo door allemaal. Deze reis is weer goed voor de topografische kennis van Canada.

• 31 Juli 2013 - 19:23

Gerrit En Henny:

Leuk om weer een verslag te lezen van jullie reis!
    Helmuth: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Nog een hele goeie reis met z'n viertjes en heel veel plezier.
    Groetjes vanaf het Grevelingenmeer.

• 31 Juli 2013 - 20:05

Carmen En Gerard:

Hoi Helmuth en Ann en natuurlijk ook Werner en Ria,

Allereerst, Helmuth, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! xxxx

Hartstikke leuk jullie reisverslag weer te lezen. Ann wat zie je er prachtig uit met je flitsende blonde coupe. Bijna onherkenbaar. En zo te zien ben je ook aardig wat kilootjes kwijtgeraakt sinds ik je voor het laatst gezien heb. Heel veel plezier daar en we volgen jullie reis met veel belangstelling.

Groetjes,
    Gerard en Carmen

• 31 Juli 2013 - 21:02

Janie En Frans :

Een mooie reis hoor groetjes en veel kusjes van ons xxxen werner is ook weer thuis alles goed gegaan

• 31 Juli 2013 - 23:34

Giena:

Hi allemaal
    Ziet er goed uit het begin van jullie reis ,blijf jullie volgen heel veel plezier de volgende weken!!!
    Groetjes Giena