Vancouver, maandag 29-07-2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Vancouver, maandag 29-07-2013 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Vancouver, maandag 29-07-2013

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

30 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Wat een dag. Om 07.30 uur waren wij al weer buiten. Eerst maar een ontbijtje bij McDonald. Niet voor herhaling vatbaar. Zoete broodjes (net een donut) met daartussen gesmolten kaas, gebakken ei en spek. Broodje en kaas weggehaald en toen was het wel lekker. En o ja, zat er ook nog een geroosterde aardappel bij, en dat op je nuchtere maag ! Terug naar het hotel gelopen waar de opstapplaats was van de hop on-hop off bus. Voor het luttele bedrag van 45 CAD p.p hebben we een kaart gekocht waarmee we twee dagen kunnen toeren. Eerst hebben we de hele rit van 1 ½ uur maar eens uitgezeten. Daarna met de ferry (incl.) naar Granville island. Nu is dit een soort Beverwijk maar om te zien wel grappig. Hier brood, ham, kaas, koffie en thee gekocht om dit buiten op een bankje te nuttigen. Ja, je moet toch wat om de kosten te drukken. Met de ferry terug en weer de bus op naar Stanley Park. Hier overgestapt in de bus voor onze excursie van 45 minuten door het park (incl.). We hebben de totempalen gezien, Prospect point, het theehuis restaurant, de stallen en lost lagoon. Hierna was Chinatown aan de beurt en wat vonden we daar ? De snoepjes die Werner en Helmuth zo lekker vonden in China. Hier een grote zak van ingeslagen. Doorgelopen naar Gastown om de stoomklok te aanschouwen. Erg grappig, mooi maar ik had iets veel groters in gedachten. Nou ja, hij slaat heel mooi om het kwartier.

Inmiddels was het tijd om naar het restaurant te lopen die ik eerder tijdens de rondrit had gezien. Dit om rekening te houden met de mensen in ons gezelschap die een AOW ontvangen. Gisteren was het vrij duur maar nu …. (zie foto). Weer terug naar het hotel per benenwagen om onze spullen op de kamers te brengen. Werner hield het voor gezien vandaag en Ria ? …ja, waar was Ria ??? Laat ik het zo zeggen, de rest was om 00.15 uur terug in het hotel met flink wat geld.

Ja, een leuke afsluiting van een leuke dag. Ik ga nu ook naar bed want morgen om 06.00 uur gaat de wekker weer.

Fijn de reacties die wij al hebben mogen ontvangen maarre….de kennissen van Ria mogen ook reageren hoor !!!!

Elly, mijn haar heeft toch wel een iets andere kleur – oftewel geen kleur. Ik heb je op de mailinglijst gezet zodat jij ons ook kunt volgen. Werk ze.

• 30 Juli 2013 - 18:36

Renate:

Dat klinkt als een zeer geslaagde dag. Wat een hoop gedaan al. Leuke foto's en leuk dat we via dit logboek weer mee kunnen genieten van jullie reis. Heel veel plezier nog!

• 30 Juli 2013 - 21:00

Shirleyvanderlinden:

Zeg Helmut kreeg gelijk trek in die Chinese snoepjes !

Wat een reis en wat een dag en wat een leuk dat wij mogen meegenieten .

Geniet ze !

• 30 Juli 2013 - 22:20

Janie:

Hallo wat leuk om dit allemaal te lezen maar jullie hebben het wel naar jullie zin en ann wat is je haar gaaf echt heel leuk met ons ook heel goed zijn vandaag naar zwanburg geweest iedereen de groetjes en een knuffel van ons xxx

• 30 Juli 2013 - 22:23

Janie:

De foto,s zijn ook mooi xx

• 31 Juli 2013 - 09:58

Marina:

zag ik daar nou de Euromast ?????
    ook al nageaapt zeker, :)))

gr

• 31 Juli 2013 - 22:40

Anneke:

ziet er weer goed uit deze reis!!