Zaterdag, 21-02-2009 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Zaterdag, 21-02-2009 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Zaterdag, 21-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

22 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

En ja hoor, wat zagen we toen we naar buiten keken ? Regen. In ieder geval heb ik het vannacht lekker warm gehad. Hoezo? Ik had de elektrische deken aangezet. Daarna ben ik of vergeten hem af te zetten. of ik was zo moe dat ik direct in slaap ben gevallen. Oke, het was optie 2. Na een heerlijk
"zelfgemaakt" ontbijtje naar de info. Hier een hotel voor vanavond in Queenstown laten boeken. We durfden het niet aan om er op de bonnefooi naar toe te gaan. Zaterdagavond, en het zou laat worden voordat we daar aankwamen. Waarom? We hebben direct een trip geboekt naar de Te Anau glowworm caves. Deze ging pas om 15.15 uur weg. We hadden tijd genoeg dus we zijn eerste naar de film gegaan. Ata Whenua oftewel shadowland. Dit is een film gemaakt door een helikopterpiloot met 20 jaar vliegervaring in het Fiordland gebied. Het is een film zonder commentaar maar met muziek door de plaatselijke Maori. Indrukwekkend? Ja, maar wij zijn al zo gruwelijk verwend dat wij het alweer normaal vinden om te zien. Ook deed het ons denken aan de film over de Blue Mountains. (zie www.fiordlandhelicopters.co.nz of www.fiordlandcinema.co.nz). En toen wachten dus tot het tijd was voor de gloeiwormen grotten. Het regende nog steeds heel erg maar we hebben een mooie / lange wandeling gemaakt. Daarna hadden we het geluk een fantastische goede bakkerij tegen te komen met stoelen en tafels. Hier wat lekkers genomen. We waren toch nog op tijd om eerst een 1/2 uur over het water te varen en toen de grotten te betreden. Hoe het was ? Fantastisch. We weten nu dat Te Anau een oude Maorinaam is naar "the cave with a current of swirling water" In 1948 is de grot herontdekt. Om bij de gloeiwormen te kunnen komen moesten we in een klein bootje stappen. Deze ging heel langzaam door het water. We moesten heel stil zijn. De boot bracht ons tot achter in de grot. Wat kan ik zeggen: je moet het zien om te kunnen geloven. Heel, heel mooi. Bij terugkomst in Te Anau op weg naar Queenstown. We hebben hier een prachtig hotel met een heel mooi uitzicht op de bergen en het meer.

• 22 Februari 2009 - 10:58

I:

als jullie terug zijn moet je van al die mooie foto;s behang laten maken ik gebruik ze al voor achter grond dus broer het breng ze geld weer op gr. xxx