Vrijdag, 20-02-2009 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Vrijdag, 20-02-2009 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Vrijdag, 20-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

22 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Goh, vandaag alweer 28 jaar getrouwd. Wat gaat de tijd snel! En ja hoor tante Lenie was de snelste per sms en Henny en Gerrit via de website. Iedereen die ons heeft gefeliciteerd, bedankt. Jammer, maar geen feestje! Het is nog steeds petweer. Op naar Te Aau. Onderweg weer mooie foto's gemaakt. Wat vooral opvalt: de vele schapen, koeien en herten. In Gore een mooie foto voor David gemaakt. Deze stad is bekend om zijn brown trout en de country muziek. In Te Anau aangekomen was de hemel pas werkelijk opengebarsten. Nog een wonder dat het niet zo koud is. Bij de info nagevraagd voor een vaart door de Milford Sound. Ze vertelde dat er nog 1 afvaart was en wel om 16.30 uur. Het was al 14.00 uur dus ik heb niet bij haar geboekt. We zijn wel op weg gegaan naar Milford, zo'n 2 uur rijden. 2 uur werd iets meer omdat we een hele partij schapen voorrang moesten geven bij het oversteken. Gelukkig hadden we wel groen licht voor de tunnel. De tunnel? Jawel, hebben ze een tunnel door de bergen heen gegraven waar het niet mogelijk is voor 2 auto's om elkaar te passeren. Aangekomen bij Milford bleek de laatste boot om 15.45 uur te gaan. Hadden wij een geluk: het was 15.35 uur. Dus net op tijd. De cruise was fantastisch. De natuur blijft mooi om te zien (vooral in het echt). Wat nog beter was: toen we uit Te Anau vertrokken werd het weer onderweg steeds beter en in de Milford hadden we zowaar een zonnetje. Het was ook droog totdat ... we bij de watervallen kwamen. De schipper kwam er zo dicht bij dat we kletsnat werden. Lachen natuurlijk. Teruggekomen weer de weg naar Te Anau genomen. Hotelletje gezocht. Gegeten bij de bar & grill. En daarna naar bed. En ja, het regende natuurlijk weer.

• 22 Februari 2009 - 04:35

Ger :

Hoi, alsnog gefeliciteerd, ik wist het echt niet !!
    Geniet nog maar want in Nederland is het weer waardeloos.
    Vanuit Thailand groet ik jullie

Doei

• 22 Februari 2009 - 09:44

Elly:

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Heel mooie foto's weer. Jammer van de regen, maar ja. Hier is het niet anders.
    groetjes