Donderdag, 19-02-2009 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Donderdag, 19-02-2009 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Donderdag, 19-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

19 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Wat zag ik vanmorgen ? Een reactie van Wikipedia. Leuk, nu weet ik in ieder geval dat deze keien wel degelijk een geschiedenis hebben. Maar nu over tot de orde van vandaag. Ja, we zijn naar de Cadbury fabriek gegaan en we hebben de tour meegemaakt. Helaas mochten we binnen geen foto's maken maar..... ja hoor, kijk maar. Verder kregen we samples van chocolade en zelfs Helmuth heeft dit aangenomen en opgegeten (gratis he !). Het was heel leuk en we hebben er veel van opgestoken. En wat wordt er veel geproduceerd per dag ? Ook wist ik niet dat er zoveel verschillende smaken van de Cadbury chocolade waren. Lang niet alles wordt bij ons verkocht. We zijn vertrokken met een tas vol. En nee, niet allemaal gekregen maar ook gekocht. We hebben de tas eerst naar het motel gebracht want hij was behoorlijk zwaar. Daarna hebben we een heel stuk gelopen en wel naar de Baldwin street. Waarom ? Omdat volgens het Guinness Book of Records dit de steilste straat ter wereld is. Nou wij hebben hem gelopen en inderdaad...het is een behoorlijk steile klim. Maar we hebben hem volbracht, en lopend, niet zoals zovelen per auto. En dat voor oude mensen ? Ik heb zelfs een certificate of achievement gekregen. Leuk he ? Beneden aangekomen stond er een stadsbus bij de bushalte. Afin, het was nogal een eind lopen (en dat hadden we al genoeg gedaan) dus ingestapt en tickets naar het eindpunt genomen. Wisten wij veel waar de bus heenging ? Dit bleek
St. Clairs Beach te zijn. Dus uitgestapt bij het eindpunt wat bij het strand bleek te zijn. Ook leuk, dus wij de boulevard op. Wat denken jullie wat wij daar aantroffen ? Een zeeleeuw in het wild, liggend op het strand ? Wat dacht hij....dat de zon er nog was ? Wij denken dat hij een paar dagen in de zee is geweest op zoek naar voedsel en dat hij nu lag uit te rusten. In ieder geval leverde dit weer mooie plaatjes op. Het blijft een fascinerend gezicht al het wildleven. In ieder geval was het voor ons een hele leuke onverwachte ontmoeting. Na een -alweer- fikse wandeling en na het nuttigen van voedsel en drank hebben we de bus teruggenomen naar het centrum. Hier naar het infocenter om te vragen of er vanavond nog iets leuks te doen was. Nee dus. Teruggewandeld naar ons motel -via de hoofdstraat- en na ons opgefrist te hebben naar KFC gegaan om ons avondmaal te halen. Dit hebben wij inmiddels op en nu zit ik dus onze belevenissen op te schrijven op de website. Straks gaan wij, onder het genot van een flesje Nieuw Zeelandse wijn, de planning voor morgen en de dagen daarna maken. We hopen dat jullie het nog steeds leuk vinden om de site te lezen. Wij vinden het in ieder geval nog steeds leuk als mensen (en bedrijven) reageren.
ps: dit is de verbeterde versie nu hopelijk zonder al te veel fouten he ma !!!!

• 19 Februari 2009 - 08:34

I.Kelly:

Vliegtuis bijna missen, camera vergeten, tikfoutjes: we gaan toch niet slordig worden? Dat krijg je als jullie zulke capriolen maken op rare stenen en wegen, veel chocolade eten en wijn drinken!! Voorzichtig he!!!???

• 19 Februari 2009 - 11:09

Geràldo:

Natuurlijk lezen Marianne en ik lezen uiteraard de berichten met veel interesse.
    We zijn er steeds een beetje stil van. We kijken ook uit naar de verhalen die ongetwijfeld ook nog komen. Veel plezier nog.

• 19 Februari 2009 - 12:13

Suzanna:

ja hoor ik vind t nog steeds leuk om de verhalen te lezen. ik kijk iedere keer of het al weer is bij gewerkt.
    Gewoon door gaan met de site

groetjes

• 19 Februari 2009 - 13:04

Marcel:

De eerste eetbare chocolade zou in 1847 zijn gemaakt door de Britse Quaker Joseph Fry. De Quaker-families Fry, Cadbury en Rowntree waren twee eeuwen in de chocolade-industrie actief. haha Wiki weer ,
    GroetjesMarsans

• 19 Februari 2009 - 14:08

Marina:

Hé, wie is de zeeleeuw en wie is Helmuth?????

• 19 Februari 2009 - 14:08

I:

heerlijk die chocolade weer iets dat ik mis.die straat is echt steil
    de fotos zijn echt mooi
    in noorwegen is een meisje geboren.trees al 3weken weg .knuffel

• 19 Februari 2009 - 17:11

Gerrit En Henny:

Op het moment dat ik dit zit te schrijven hebben wij net ons avondeten naar binnen geschoven, maar bij jullie is het natuurlijk al 20 februari.
    En omdat ik niet de laatste wil zijn:
    VAN HARTE GEFELICITEERD met het feit dat jullie 28 JAAR GETROUWD zijn!!
    Ik kan me vervelender oorden bedenken om dat te vieren. Wat een reis maken jullie zeg! Fantastisch!!! En geweldig leuk om dat van afstand ook een beetje mee te maken. Volgens mij zijn jullie hard aan vakantie toe als jullie weer terug zijn in Nederland. Heel veel plezier nog en blijf vooral doorgaan met schrijven.

• 19 Februari 2009 - 20:56

Anneke:

'k ga er maar een stukje Verkade inwerken denk ik........
    Of ik het leuk vind, die reisverhalen. Nee, 'k zie bijna groen....Volhouden dus!!

• 20 Februari 2009 - 15:36

Eagle:

Ook namens ons van harte!!! We houden het wel tegoed tot Val Thorens

• 21 Februari 2009 - 10:24

Mientje:

Ben je al aan de andere kant van de wereld, zoeken jullie alsmaar de hoogte op. Zeker om nog verder bij ons vandaan te kunnen komen??

Enne, nou jij er niet bent, ga ik mooi solliciteren als ambtenaar toerisme. Ik blijf tenminste altijd in de Hoeksche Waard.... ;-)

Nog even en we maken van jullie huis aan de Hoekseweg een toeristhotel. De oorspronkelijke bewoners zijn er immers in geen tijden gezien!

De foto's worden steeds leuker. Je kunt wel zien dat jullie het toestel regelmatig hanteren.

Nu gaan wij even een weekendlang carnavallen, want ook de Nederlandse/Branbantse tradities verdienen het om in ere gehouden te worden.
    Alaaf!!

• 21 Februari 2009 - 12:05

Carmen:

Alsnog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag en de verjaardag van jullie zoon. Ben weer helemaal bijgelezen. Heerlijk die zon en stranden. Beter dan hier, want hier is het weer nog steeds niet veel soeps. Op dit moment schijnt een flauw zonnetje. Wij hebben onze eerste skidagen achter de rug en de volgende komen eraan. Was wel weer leuk. Veel plezier nog en geniet er nog maar van, want je bent al over de helft.