Maandag, 26-01-2009 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Maandag, 26-01-2009 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Maandag, 26-01-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

27 Januari 2009 | Australië, Airlie Beach

Het is Ozzie-dag! Veel winkels zijn gesloten maar toch niet allemaal. Ja, de economie draait hier ook door. Op tv is het niet anders dan de viering van deze dag. De Aboriginals zijn er in ieder geval niet blij mee. Immers, hun voorouders zijn overvallen en hun land is afgepakt. Waar hebben we dit al eens meer gehoord ? In ieder geval zagen we vanmorgen ineens onze gastheer de ramen van Helmuth staan schoonmaken. Dat kun je dan nog eens service noemen. Na ons ontbijtje en het bedanken voor de goede zorgen zijn we op weg gegaan. Het weer varieert hier van bloedheet, naar regenbuien maar nog steeds warm. Het landschap is van een uitzonderlijke mooiheid en varieert van bos naar berglandschap en van suikervelden naar bananenbomen. De weg hebben we vrijwel voor onszelf en als er een auto is rijdt deze zo hard dat die ons wel voorbij gaat. Omdat het de hele nacht door heeft geregend zagen we dat de rivieren nogal snel stroomden. Dit was voor ons het sein om de watervallen op te gaan zoeken. Nou, de 1e konden we niet bijkomen omdat de weg was overstroomd + een groot gat. De 2e konden we niet over omdat daar de hele brug was verdwenen onder het water. Helmuth dacht dat het wel een leuke foto zou zijn als ik in het water ging staan. ik was er niet echt gerust op want het water stroomde zo hard, maar ja je laat je niet kennen he ? Maar toen ik door het water ging dacht ik toch iets te horen en ik durfde niet echt verder dan tot op de foto te zien is. Toen we later terugreden en het bord zagen (zie foto) begreep ik wat ik misschien heb gehoord en wat er had kunnen gebeuren ? Nou, dat zou pas een echte actiefoto zijn geworden ? Gelukkig voor mij is het zover niet gekomen. We besloten dat we vandaag geen watervallen meer zouden gaan bekijken. Onderweg werden we op een gegeven moment gemaand te stoppen door de politie. Drankcontrole. Het bleken 2 aardige politiemensen te zijn die ons ook nog advies gaven. Als we in Bundaberg kwamen moesten we echt de Bundaberg rum kopen ! In de late middag in Airlie Beach aangekomen. Helmuth maakt wat kilometers ! Nou Lloret de Mar is er niets bij. Hier is het wel te merken dat het een feestdag is. De jongelui zijn dronken en er is een hoop herrie op straat. Hier zijn vrijwel alle winkels en boekingskantoren open. Wij hebben een slaapplaats net buiten het centrum gevonden. Een cottage op het Seabreeze Tourist Park. Niet slecht en op steenworp afstand van een hotel met internetmogelijkheden. Niet te laat gaan slapen want we hebben morgen weer een lange rit voor de boeg.