Zondag, 25-01-2009 - Reisverslag uit El Arish, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Zondag, 25-01-2009 - Reisverslag uit El Arish, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Zondag, 25-01-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

27 Januari 2009 | Australië, El Arish

Vandaag weer door de limousine opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht. Dit maal niet om te vliegen maar om bij AVIS onze volgende auto op te halen. Voordat we op weg gingen naar Mission Beach, waar we vannacht eigenlijk wilden gaan slapen, besloten we om toch naar het Barron Gorge National Park te gaan. Eerst zijn we met de skyrail naar boven gegaan. Deze gondeltrip voerde ons boven het bladerdak van het regenwoud. Deze wouden staan op de wereldlijst van beschermde tropische natuurgebieden. De skyrail zelf is een 7,5 km lange kabelbaan die werd voltooid in 1995 na een jaar constructie. Alle torens werden met behulp van een helikopter op hun plaats gebracht. Dit was om verstoring van het regenwoud te vermijden. De hoogste toren is 40,5 meter en er zijn 114 gondels. Het hoogste punt van de kabelbaan is Red Peak Station op 545 meter. Boven gekomen kwamen we in de stad Kurunda. Wij dachten dat er alleen een paar winkeltjes zouden zijn bleek het een aardige grote "stad" te zijn. Oke, het is dus een dorp die naast het eindpunt van de skyrail ligt. Na hier ongeveer 1 1/2 uur doorgebracht te hebben zijn we met de Kuranda Scenic Railway terug naar beneden gegaan. Vanaf 1888 hebben honderden mannen 4 jaar gewerkt aan de aanleg van dit wonder van techniek door de 900 m hoge Atherton Tablelands boven cairns. De lijn is 34 km lang en biedt talloze doorkijkjes. Na aangekomen te zijn op station Freshwater werden we door de gondelbus (betaald) vervoerd naar ons beginpunt. Hier de auto opgehaald en weer terug naar Cairns waar we info hebben verzameld en boodschappen gedaan. Uiteindelijk was het 18.50 uur voordat we uit Cairns vertrokken. Onderweg werden we weer eens overvallen door een regenbui en bleek dat de autoramen ontzettend vet waren. Zeker van de carwash ! De Bruce Highway bleek weer een in onze ogen provinciale 2-baansweg te zijn waarvan hele stukken onverlicht en met gaten. Omdat het onverantwoord was om verder te rijden zijn we onderweg bij een motel gestopt om daar de nacht door te brengen.

• 27 Januari 2009 - 11:09

Elly:

Prchtige foto's, ben verliefd geworden op de zeehondjes en de koala's. Past er zo'n lieverd in je rugzak Ann ? Hier alles kits.
    Niet te geloven dat jullie nog 2 maanden zoveel moois kunnen zien.
    Dikke kus, Elly

• 28 Januari 2009 - 10:17

Tante Til.:

tante til. alles bekeken jullie hebben het goed naar je zin zo te zien geniet er nog maar lekker van want het is zo voor bij. tante jose is nu bij mij en daar krijg je ook de groetjes van