Dinsdag, 03-03-2009 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Dinsdag, 03-03-2009 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 03-03-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

04 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zo vandaag Wellington bekeken maar niet voordat wij onze bagage in de luggageroom (en wat voor een) van de YHA hadden weggezet. De kamer was pas na 14.00 uur beschikbaar. Bij de infosite een sightseeing tour geboekt genaamd "Explore Wellington". En dat hebben we gedaan. Mount Victoria opgeweest, City sights, Lord of the Rings locaties (zijn ze helemaal gek van hier), South Coast Beaches, historic suburbs, Botanic Gardens. Het was allemaal even leuk. Hierna hebben we ons af laten zetten bij de Cable Way Tram. Naar boven en via de botanische tuinen weer terug naar beneden gelopen naar het centrum. Het werd tijd dat we weer eens wat deden (goed voor de lijn !). Daarna naar de YHA. Bleek dat we zelf ons bed moesten opmaken en dat was nog niet zo erg maar ... geen tv op de kamer ? Nou ja. Maar vooruit, we zijn naar het Tepapa museum gegaan. Dit was fantastisch -en niet omdat er een expositie van Monet was- maar dit is een wel zo mooi opgezet museum. Misschien dat er op internet iets van te vinden is ? Het was ontzettend fascinerend, van de geschiedenis van de Maori's tot aan de 495 kilo zware inktvis die is gevangen en aan het museum is geschonken. Deze ligt hier nu tentoongesteld. Ook het gevoel van een aardbeving te mogen ervaren was heel apart. We zijn niet te laat naar bed gegaan want al dat lopen is erg vermoeiend gebleken.

• 04 Maart 2009 - 09:49

Tante Til:

Naar aanleiding van jullie mooie verhalen heb ik ook maar een vakantie geboekt! Ben het hier wel een beetje zat!( met het weer)
    Als jullie terug komen ben ik lekker weg! Maar ik ga maar twee weken( dat is dan weer een beetje jammer) verschil moet er zijn. Het ophalen is geregeld!alleen even bellen hoelaat! Geniet er nog maar even van, het is zo voorbij! groetjes tante Til

• 04 Maart 2009 - 09:51

Karin:

Ik zal ook blij zijn als jullie weer terug zijn want ik mag iedere keer de berichtjes tikken!
    groetjes de familie Von Trapp