Dinsdag, 17-02-2009 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Dinsdag, 17-02-2009 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 17-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

18 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Tsja, en dan word je wakker en weet je dat David en ome Rinus bijna jarig zijn. Wij vieren hun verjaadag hier 12 uur eerder. Zou er een drankje vanaf kunnen ? Afijn, we wagen de gok maar. Als eerste zijn we naar de Subway gegaan om een ontbijtje te nuttigen. De zon scheen en het was al warm. Helmuth had vandaag geen zin om ergens heen te gaan en is van de zon gaan genieten en van zijn sigaren en shag. Verder heeft hij vandaag een heel eind gelopen wat te merken is want hij heeft een blaar !! Toch heeft hij ook gezeten want hij was erg rood geworden. Bij navraag bleek dat ook te kloppen want hij had zitten kijken naat het schaakspel op het plein. Ze hebben hier zo'n heel groot schaakspel waar iedereen mee kan spelen. Ik ben vandaag naar het International Antartic Centre geweest. Dit was heel erg leuk. Wisten jullie dat de meeste personen die naar Antartica gaan daar bij elkaar komen ? Ze komen dasn terecht in grote gebouwen waasr ze uitleg krijgen over het gebied. In een andere loods krijgen ze kleding die uitermate geschikt is voor een klimaat waar de laagst gemeten temperatuur bijna -100 graden was. Ook het vliegveld ligt achter deze loodsen waar speciale vliegtuigen zijn om de mensen naar het afgelegen gebied te vliegen.
In ieder geval heb ik mij prima vermaakt in het centrum. Via de penquin express heb ik mij daarheen laten vervoeren. Er was van alles te beleven. Maar het belangrijkste ik heb weer de pinquins gezien. Heel leuk om te zien ook hoe ze zijn als ze gevoerd worden. Verder heb ik in een sneeuwstorm gestaan en in een ruimte waar de temperatuur tot -30 kwam en waar een harde wind blies. Brr. Ben ik toch niet meer gewend. Ook heb ik een ritje gemaakt met een Haegglund. Deze vervoersmiddelen worden ook op Antartica gebruikt. Zijn uitermate geschikt voor het ruige terrein. Ook ik ben aardig door elkaar gerammeld. Voor ieereen die meer wil weten over het centrum: www.iceberg.co.nz. 's-Avonds hebben we ome Rinus en David (die bleek geen telefoon bij hem te hebben!) gebeld om ze te feliciteren met hun verjaardag. Toen gegeten bij Little Hongkong. Erg goed maar een beetje veel. Naar het hotel om de computer uit te proberen want morgenochtend heb ik een vergadering met de dames van de cultuurclub, ook wel genaamd "De Poldermodellen". Gaat goed komen. Het is wel laat geworden, als ik morgenochtend maar op tijd wakker ben.