Woensdag, 28-01-2009 - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Woensdag, 28-01-2009 - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Woensdag, 28-01-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

28 Januari 2009 | Australië, Bundaberg

Ik hoor jullie denken, Bundaberg ? die zijn ook niet ver gekomen en dat klopt. Ja, zelfs dokter Helmuth kon zijn oorpijn niet zelf verhelpen. En ja, dan zit je daar bij de 1e hulp. Gaat net zo snel als thuis, langzaam dus. Eindelijk werd hij naar binnen geroepen en ik mee natuurlijk gingen ze alleen zijn temperatuur en bloeddruk opnemen. Mochten we weer gaan zitten. Uiteindelijk werden we door een "echte" dokter geroepen en bleek het om een -wat ik al verwachtte- infectie te gaan. Waarschijnlijk opgelopen op Kangaroo eiland terwijl hij op de golven aan het surfen was. Met het recept naar de apotheek en gelijk maar de druppels er in gedaan. Toen we uit Rockhampton vertrokken was het al 12.00 uur maar we zagen nog wel dat ze door de gulle bijdrage van Helmuth het ziekenhuis gelijk aan het renoveren waren. (zie foto). Onderweg natuurlijk nog een paar x gestopt. Ook al omdat er ons een paar x een tegenligger met overstekende lading tegemoet kwam. er komt dan eerst een politiewagen om je te waarschuwen en dan moet je dus in de berm wachten tot hij voorbij is. Wel een mooi gezicht. Lunch hebben we in de auto genuttigd onder het rijden. Foei. Toen we bij de info in Bundaberg kwamen was het al 16.15 uur. Kaartjes gekocht om vanavond naar het Mon Repos te gaan. Dit is een observatiecentrum van schildpadden. Ze komen hier ook om eieren te leggen en als de jonkies dan worden geboren gaan ze het water in en komen ongeveer 30 jaar later als volwassenen terug om hun eieren weer te leggen. Natuurlijk alleen de dames. Motelletje met internet gezocht en toen wat te eten gehaald. Ook hier is KFC waar we dankbaar gebruik van maken.
We zijn nu net terug van Mon Repos en ja, we hebben ze uit het zand zien kruipen. Toen mochten we ze vasthouden en later naar het water leiden. Helmuth was een van diegene die ze mocht helpen door het licht te laten schijnen. Daar reageren ze nl. op dus er werd een pad van licht gemaakt. Het was heel erg leuk om te zien. Helaas mochten er geen foto's van gemaakt worden. Ze kunnen niet tegen flitslichten want dan wordt hun orientatievermogen aangetast. Nou ik ben benieuwd waar we morgen terecht zullen komen. In ieder geval is het een enerverende dag geweest.

• 28 Januari 2009 - 14:42

Sienie:

leuk jullie reiservaringen te lezen.gisteren opgetreden in goederede het liep weer als een trein.ida mocht nu de griek doen wat best wel leuk was.toen we naar huis gingen was het mistig en vroor het 3 graden nog een fijne vacantie en tot de volgende keer.goetjes sienie

• 28 Januari 2009 - 15:21

Jan En Mientje:

Hoi daar,

wat je allemaal niet moet doen om te laten merken dat je uit een waterlandje komt!! Wat een avonturen. Dan hebben wij het hier maar saai.
    Zullen we jullie vast boeken voor een avondvullend programma?? Jan zal de catering verzorgen, want we hebben net geinvesteerd in een nieuwe koelkast en fornuis.
    Bijzonder foto´s zitten er tussen!
    Groetjes uit een feestelijk Strijen.

• 28 Januari 2009 - 15:36

Suzanna:

zo ik ben weer helemaal bij. ik snap dat het een tijd duurt om te maken. het duurt ook wel een tijdje om alles te lezen maar wel erg leuk.
    heel erg schattig dat kleine schildpadje

• 28 Januari 2009 - 17:33

Jenny:

hallo lieffies, wat een leuke verhalen,ik heb er echt van genoten.Het is zo'n raar idee jullie zover bij mij vandaan. Ik hoop dat jullie de tijd van je leven hebben en nu hoor je weer snel van me. kusssssss

• 29 Januari 2009 - 17:45

Anneke:

Helmuth nu echt niet meer oost-indisch doof???
    Lekker, die calorierijke maaltijden!!
    Lees op teletekst van een zinderende hitte in Australie. Gelukkig voor jullie aan de andere kant van het land. geniet ze verder!

• 29 Januari 2009 - 20:18

Kirsten:

Hoi avonturiers,
    Zo nu grijp ik tenminste een keer de kans om jullie een berichtje te sturen. Eric denkt alleen maar dat hij het mag doen en hij is nu "sporten" in de kroeg dus laptop aan en typen. Echt waanzinnig wat jullie allemaal meemaken, super hoor, geniet ervan maar dat is natuurijk heel cliche want dat doen jullie gewoon. Die oorpijn..... tja Ann wat zeggen we daar ook weer op... A) hij is een man, B) hij is een man, C) hij is een man M I E .... grapje. Helmuth moet toch begrijpen dat die zee niet zo schoon is als zijn eigen zwembadje. Maar niets is zo vervelend als oorpijn, dus vooruit...Anders kan ik die pizza op de maandagavond wel vergeten. Helmuth beterschap en ik hoop dat het je vakantie niet te veel verpest. Echt waanzinnig zoveel doen en zoveel zien en een supergoed idee dit digitale boek en met die foto's erbij krijg je gelijk een goed beeld. We kijken elke x weer uit naar een nieuw bericht alhoewel ze soms dagen uit blijven en dan ineens met 6 tot 8 tegelijk komen. Maar dat maakt niets uit. G E N I E T E N !!!!

groetjes kirsten oke en ook een beetje van mijn andere 3 mannen.

• 30 Januari 2009 - 07:24

Ruud/rob:

hallo Helmuth en Ann
    eindelijk tijd om iets van ons te laten horen genieten erg van jullie reisverslag Helmuth we lezen dat je daar net zo zuinig bent als hier maar we hadden ook niets anders verwacht he veel plezier en doe lief en aardig tegen je wijffie maar wij gaan weer wat doen want je weet het gezegde ,,ik kan naar jullie niet kijken,,

• 30 Januari 2009 - 22:21

Ien:

het val me tegen dat rembo hulp nodig had voor dat oor!
    WATJE
    knuffel voor jullie;