Donderdag 01-01-2009 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Donderdag 01-01-2009 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Donderdag 01-01-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

03 Januari 2009 | Australië, Sydney

Op deze 1e dag van het nieuwe jaar na het ontbijt eerst mijn moeder gebeld. Het moet ongeveer 00.00 uur geweest zijn in Nederland. Ook David gebeld en aan de lijn gekregen. Daniel nam helaas niet op. Zeker te druk met feesten. Terug naar het ontbijt. Dat was perfect. Heerlijk, lekker en niet zo'n flutontbijt als in het wannabe Franklin Manor. Vandaag hebben we een parkpas gekocht en zijn we naar Dove Lake gereden. Hier een zalige wandeling van 2 1/2 uur gemaakt. Wat een schitterende omgeving. En wat een prachtige plaatjes heeft dit opgeleverd. Het was behoorlijk koud, nat van regen en sneeuw en dan zo nu en dan liepen we weer beschut door de bomen en kwam de zon weer tevoorschijn. Het weer in de bergen is verradelijk. Hierna zijn we teruggereden naar het beginpunt en hebben we de Pencil Pine Walk gedaan. Niet zo'n lange wandeling maar weer erg leuk.
's-Middags zijn we naar het Tasmanian Devil Centre geweest. Hier kregen we een dvd te zien en werden we op de hoogte gesteld van het wel en wee van de Tasmanian Devil. Ook nam hij er 1 mee naar binnen en mochten we hem allemaal aaien. Oke, het was een jonkie en door mensen groot gebracht. Hij was dus wel wat gewend. Daarna mochten we naar buiten op het dek om te kijken hoe ze werden gevoerd en hoe het werd opgegeten. Kanibalen.
Zoals jullie misschien nog weten hebben wij gisteren in Georgetown boodschappen gedaan. Vanmiddag en vanavond hebben we dus brood + beleg gegeten. Ja jongens, het moet uit de breedte of de lengte komen!! Voor 's-avonds hadden we een nachtsafari met Andrew geboekt. We hadden niet veel hoop veel dieren te zien omdat het weer behoorlijk sneeuwde. Ook Andrew had er een hard hoofd in en wat denk je wat ? het was een van zijn betere excursies. Veel dieren gezien waaronder wombats, wallabies (verschillende soorten) en zelfs een qual (vraag me niet wat het is). Dit was een zwart/wit gevlekte en schijnt maar 6% van de totale qual bevolking uit te maken. De rest is goudbruin. Dit is een heel leuke maar vooral koude dag geweest.