Woensdag 11-02 t/m zondag 15-02-2009 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Woensdag 11-02 t/m zondag 15-02-2009 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Woensdag 11-02 t/m zondag 15-02-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

17 Februari 2009 | Australië, Sydney

Zo, deze 5 dagen doe ik even in 1 bericht. Woensdag de 11e werd ik wakker na een heel aparte droom: ik was op mijn werk en ik hoorde dat er een ambtenaar toerisme werd gezocht. Tsja, de Hoeksche Waard is natuurlijk een toeristische trekpleister en Strijen mag daar zeker niet in ontbreken. Omdat ik nogal wat ideetjes heb (aan fantasie ontbreekt het mij niet - zeggen ze), heb ik secretaris De Visser aangesproken en gezegd dat ik mij gaarne beschikbaar wilde stellen voor deze functie. En wat denk je wat: jawel, mijn nieuwe job werd ambtenaar toerisme. En toen werd ik dus wakker. Jammer want ik had graag verder willen weten hoe dit zou aflopen. In ieder geval ik keek uit het raam en de mist was nog steeds niet opgetrokken. Goed, dan maar alvast een paar eerder naar Sydney maar niet voordat we eerst de film over The Blue mountains op een groot scherm van wel 6 verdiepingen hoog hadden bekeken. Oke, het is heel erg mooi. Onderweg naar Sydney via Parramatta gegaan. Dit is een historische stad waar dus ook veel oude gebouwen staan. En daar hou ik van. Ons hotel had geen kamer beschikbaar voor 2 nachten en dus hebben we eerst een ander hotel gezocht. Dit werd het best Western Staller aan de overkant. En wat een kamer. Zo mooi, en groot en weer een keuken ?? Dat begrijp ik dan niet zo goed maar vooruit het staat leuk. Wat hebben we deze dagen in Sydney bekeken : China Town, de markten Paddy's, Paddington en The Rocks. Opera House, Mrs Macquerie Steps and chair, de bruggen. Nog een x naar Parramatta, Lillyfield, Bondi Beach. We zijn in de Sky Tower geweest en hebben de Oz Trek bekeken. En als extraatje ook nog een wilde tour door de mijn. Verder hebben we een Captain Cook Cruise gedaan, hebben we een daytripper gekocht voor het gebruik van alle bussen, de ferry's en de treinen (en daar hebben we ook gebrujik van gemaakt) en een daycard voor de monorail en de lightrail. Waar hebben we gegeten deze dagen: in het Shark hotel. Woensdag en zaterdagavond steaknight 2 dollar p/p en 4 dollar voor een drankje. Thursdaynight pasta 3 dollar, zondagavond Chili. En elke avond entertainment in de vorm van karaoke, muziek uit de jaren 70/80. Etc etc. Opmerkelijk : terwijl wij er waren weer 2 sharkattacts. Het wordt gewoon eng en er werd gewaarschuwd dat er meer haaien onderweg waren. Dit i.v.m. de grote scholen vis die aan het trekken waren. In Sydney is een replica van het Hyde park uit London. Memories.
Het waren leuke maar vooral natte dagen. En toch had dit ook wel weer wat. Verder laat ik de foto's spreken.

  • 17 Februari 2009 - 08:43

    Anneke:

    Leuk zwemmen in de wetenschap dat je zo een prothese rijker kunt zijn..............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmuth - Ann

We hebben gespaard, zowel verlof als geld, om deze reis te kunnen maken. Na een stop-over in Hong Kong vervolgen we onze reis naar Australie. Na een rondreis door Tasmanie reizen we door Zuid, Midden en Oost Australie. Daarna naar Nieuw Zeeland waar we het Zuider- & het Noorder eiland aandoen. Na een paar dagen uitrusten op Fidji komen we weer thuis.

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 115189

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 05 Januari 2015

Fins Lapland

28 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Canada en Alaska

27 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Sightseeing

01 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Grand tour China

23 December 2008 - 17 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: