Dinsdag, 20-01-2009 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Dinsdag, 20-01-2009 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Dinsdag, 20-01-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

27 Januari 2009 | Australië, Sydney

Nou dat was wat. Durfde natuurlijk niet naar de toilet te gaan want ja die zit niet in een tent en er lopen leuke beestjes rond hier. Gelukkig "mochten" we al om 03.45 uur opstaan. Na een, ik kan wel zeggen, riant ontbijt zijn we weer naar Uluru gegaan. Dit maal om de zonsopgang te zien. Nou dat was ook de moeite waard. Wij hebben hem al wandelend zien opkomen. Natuurlijk niet de kleine wandeling want we zijn immers geen "watjes" maar de lange van 4 uur. De rots heeft nl. een omvang van 9 km. Leuk hoor maar het kleurenpalet maakte veel goed. jammer was wel dat bij de eerste echte zonnestralen ook de vliegen weer tot leven kwamen. Gelukkig hadden wij in Alice Springs een vliegenhoed gekocht. Het was het geld dubbel en dwars waard. Niet alleen de vliegen maar heel de woestijn komt dan tot leven. Uluru betekent trouwens "ontmoetingsplaats" en deze naam is gegeven door de oorspronkelijke bewoners (eigenaars) de Anangu. Deze rots wordt als een heilige plek beschouwd en ze hebben liever niet dat men de rots beklimt. Dit hebben wij dan ook niet gedaan. (zeker niet na zo'n wandeling). Wel zijn we naar het Uluru-kata Tjuta Cultural Centre aan de voet van de rots gegaan. Na deze wandeling zijn we weer naar de Kata Tjuta geweest om e.e.a. te bekijken. 's-Middags heerlijk gezwommen bij onze slaapplaats. Toen de spullen ingepakt en naar Kings Canyon gereden. Voordat we naar ons kamp gingen moesten we hout sprokkelen voor ons diner van deze dag. Er was nog niets aan de hand, heerlijk in de bloedhete zon. Toen we bij ons volgende kamp kwamen kregen we een tropische regenbui over ons heen. Dit gebeurt nooit in de woestijn ! Ja,ja. Steve besloot om ons avondmaal te bereiden op het gasstel. Wijs. Wij waren trouwens niet de enige aan het diner, een spin kwam ook eens kijken. 's-Avonds was het opgehouden met regenen en was het weer lekker warm. Bij het houtvuur hebben we het e.e.a. van Steve het e.e.a. geleerd over de Aboriginals en over de dieren van de woestijn. Een vermoeiende, maar schitterende dag geweest. Morgen weer vroeg op!!

• 27 Januari 2009 - 18:32

Carmen:

Gatver, wat een enge spin.