Sirkka, maandag 29 december 2014 - Reisverslag uit Sirkka, Finland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Sirkka, maandag 29 december 2014 - Reisverslag uit Sirkka, Finland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Sirkka, maandag 29 december 2014

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

29 December 2014 | Finland, Sirkka

Wat heb ik lekker geslapen. En Helmuth toch wel aan het gesnurk te horen. Na een heerlijk ontbijtje hebben we wat rondgewandeld. Om 11.30 uur waren we bij de receptie. Hier werden wij opgehaald om naar de husky’s te gaan. Het was net na het vliegveld en maar 20 minuutjes rijden maar niet voordat …… wij bij safari tours onze thermokleding hadden gekregen. En warme handschoenen en eventueel sokken, en laarzen. Wij hielden het bij een thermo overall en warme handschoenen. Deze mogen we blijven gebruiken totdat we weer terug naar huis gaan.

Bij de huskyfarm aangekomen werd de groep in tweeën gesplitst. Wij hoorden bij de 1e groep en gingen dus als eerste op de slee. Ik heerlijk zitten en Helmuth mocht het harde werk doen. Het was in 1 woord: “fantastisch” . Wat een werkhonden zeg. Daarna gingen wij de tipi in waar we een warme bessensap te drinken kregen. Ik vond het wel lekker, Helmuth vond er dus niets aan. Waarschijnlijk omdat er geen alcohol in zat. Er werd ons verteld dat de farm 78 husky’s bezat. Verder nog 3 gepensioneerde husky’s en een paar puppy’s. Hierna gingen wij naar de honden die nog in de hokken zaten. Wat een schatjes. Je moest wel uitkijken anders was je je handschoenen of muts kwijt. De puppy die eruit gehaald werd om van dichtbij te bekijken was te snoezig. Jee zou er zo 1 aan gaan schaffen. Nadat iedereen weer present was gingen we weer terug naar Sirkka. Helmuth heeft toch maar een paar laarzen meegenomen voor de volgende safari’s.

Bij terugkomst in het hotel hebben we onze zwemspullen gepakt om de zwembaden te gaan checken. Wat een belevenis. Ook al zo onwerkelijk. Ik wist niet dat er sneeuw in een zwembad kon worden losgelaten. Verder werd er veel met licht en afbeeldingen gewerkt. De verschillende baden waren top. Ook veel aparte dingen zoals een waterval, stromingen en heerlijke aterstralen onder je voeten. Ik houd er van. Ook de kiezelrivier was apart. In warm en koud water. 2 aparte stromen dus. Jammer genoeg was het buitenbad gesloten. Waarschijnlijk te koud.

Inmiddels was het natuurlijk al weer pikdonker. Je krijgt het gevoel te willen gaan slapen maar ja, eerst moest er nog gegeten worden. En ook dat was weer perfect. Vooral veel vis; zalm, haring, forel, makreel, mosselen etc etc. Maar gelukkig werden ook de vleeseters onder ons niet vergeten. Draadjesvlees. De desserts zijn ook prima.

Na het eten zijn we nog een stukje gaan lopen, hebben wat inkopen gedaan en om ongeveer 20.00 uur lagen we op bed. Heerlijk. Morgen hebben we geen excursie dus ik ben benieuwd wat we dan gaan doen ! ps: We hebben elke avond een happy hour op de kamer. Op het vliegveld een fles rum gekocht van 1 ½ liter. En ja, dat mag je niet mee terugnemen.

• 30 December 2014 - 18:49

Ria:

ziet er echt goed uit

• 30 December 2014 - 18:57

Renate:

Lijkt me een geweldige belevenis zo'n tocht met een hondenslee!