Sirkka, dinsdag 30 december 2014 - Reisverslag uit Sirkka, Finland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Sirkka, dinsdag 30 december 2014 - Reisverslag uit Sirkka, Finland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Sirkka, dinsdag 30 december 2014

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

30 December 2014 | Finland, Sirkka

Zo vanochtend werd ik om 07.45 uur wakker. Gisterenavond is het toch nog laat geworden want we hebben naar de clash of the Titans gekeken op tv. Lekker veel in het Engels hier en niet zoals bij die gekke Duitsers van dat nagesynchroniseerde. Had ook niets geworden want er is niets te maken van die Finse taal. Ben maar niet meer teruggegaan want ik had best wel weer trek. Nadat we de douche zijn in geweest hebben we ons weer goed ingepakt en zijn we naar de ontbijtzaal gegaan. Na het ontbijt naar de plaatselijke VVV. Hier hebben we nog een excursie geboekt voor morgen. En wat gaan we doen ???? Wij weten het.

Hierna zijn we gaan wandelen, en wandelen, en wandelen. En wel door de bossen. Er leek geen eind aan te komen. En stil, we kwamen geen mensen tegen. Het enige wat je hoorde was mijn gehijg. Tsss, nou het wordt nu toch echt tijd er eens iets aan te gaan doen. Nu was het niet zo makkelijk als het klinkt hoor, wandelen. Helmuth had weer een prachtige route uitgezocht. Gewoon lopen door de bossen, daar waar nog geen mens gelopen had. Afijn jullie begrijpen het. Ik ben niet zo groot dus ik zat tot mijn knieën in de sneeuw. Loopt dat makkelijk ? Nee dus. Blijf je lekker droog ? Nee dus. Is het grappig als je achter je iemand hoort lachen ? Nee dus. Liet ik mezelf kennen ? Nee dus. Had ik pijn ? JA DUS!!!!!
Maar ach, ook dat gaat wel weer voorbij (hoop ik dan). Terug had hij een betere weg gevonden. Over het bevroren meer. Was het leuk ? Ja hoor. Apart ? Zekers. Beter dan de andere weg ? Wel beter maar … veel kouder door de harde wind die ijzel meenam. Buiten dat had ik nog steeds natte benen en een natte kont. Geloof me, dat met ijzel en wind is NIET LEUK

Bij de VVV teruggekomen zijn we even langs de supermarkt gegaan. Hier wat lekkers en cola ingeslagen. Nadat we alles hadden teruggebracht en na een warm drankje op de kamer zijn we weer naar het zwembad gegaan. Nu was het buitenbad wel open evenals de hot tubes buiten. Het was heerlijk, ja ook met de sneeuwstorm die inmiddels was opgelaaid. Ook weer zo apart. Mijn natte haren bevroren wel gelijk en ik durfde het niet eens aan te raken. Stel je voor dat het direct afbreekt….

Na een 1 ½ uur – inmiddels 16.45 uur hebben we onze spullen weer op de kamer gebracht en zijn we naar de gondel gegaan. Voor € 4,50 een retourtje. Boven hebben we eerst in de bar wat te drinken genomen – nog steeds een sneeuwstorm en daarna zijn we naar de snow dome gegaan. Hier een flesje Carlsberg voor Helmuth en ik een lekkere warme bessensap. Daar zal ik dus wel weer last van krijgen. Goed voor mensen die slecht afkunnen , en daar heb ik dan weer geen last van. Maar ja, het is lekker warm. jammer genoeg was het culturele centrum gesloten dus maar weer de gondel teruggenomen. Op naar het hotel voor ons diner.

De eetzaal is eigenlijk 1 grote vreetschuur a la de Hoezemoos. Je kunt het geluk hebben een paar Russen aan je tafel te krijgen en ja hoor vanavond was het zover. 2 mannen, 2 vrouwen en 6 kleine kinderen. Gelukkig waren we al bijna klaar. Niet dat ze niet aardig waren hoor, best wel maar die manieren. De hele tafel vol zetten met eten en dan nog niet de helft opeten. Wij het een raar gezicht vinden maar oh zo fascinerend. Je blijft er naar kijken. Na een vriendelijk afscheid zijn wij weer naar onze kamer gegaan. Ht is nu 19.06 uur hier – voor jullie 18.06 uur en we zijn al weer moe. Ja, we maken het vanavond niet te laat want morgen wordt het een hele, HELE lange dag. Hoe houden we het vol tot 00.00 uur ? Wordt dit onze 2e Oud & Nieuw die we niet halen ? Flashback Tasmanië. Voor nu dus, wel te rusten. Auf Wienerschnitzel. Enne: Suzanne en David – gefeliciteerd met jullie “voorlopige” woning. De garage is vrij :)

  • 30 December 2014 - 20:50

    Marina:

    wauw!
    lachuhhhhhh
    Helmuth: Nou moet jij wrijven hoor! Stel dat Ann dr billen bevriezen????

  • 30 December 2014 - 23:01

    Robbie The Eagle:

    Ziet er goed uit luitjes. Wist niet dat de straatprijs al was gevallen! Geniet ervan! Groetjes uit Leerdam

  • 04 Januari 2015 - 14:37

    Michiel:

    Prachtig die foto's van Ann in die diepe sneeuw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmuth - Ann

We hebben gespaard, zowel verlof als geld, om deze reis te kunnen maken. Na een stop-over in Hong Kong vervolgen we onze reis naar Australie. Na een rondreis door Tasmanie reizen we door Zuid, Midden en Oost Australie. Daarna naar Nieuw Zeeland waar we het Zuider- & het Noorder eiland aandoen. Na een paar dagen uitrusten op Fidji komen we weer thuis.

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 115454

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 05 Januari 2015

Fins Lapland

28 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Canada en Alaska

27 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Sightseeing

01 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Grand tour China

23 December 2008 - 17 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: