Amsterdam, dinsdag 26 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Amsterdam, dinsdag 26 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Amsterdam, dinsdag 26 juli 2011

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

30 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

In onze reisbeschrijving stond: na het ontbijt eindigt uw tour. Nou dat ontbijt konden we dus op onze buik schrijven. Uitgecheckt en gevraagd om ons ontbijtpakket wat Marc geregeld had. Niets. Ga maar naar boven op de 5e etage. Afijn Ria en ik naar boven. Waar is uw ontbijtvoucher. Hebben we niet, we komen onze pakketjes ophalen. Vragende gezichten. Nou, ze waren er dus niet. Goed hotel, maar niemand spreekt Engels. Hoe dom is dat ?? Het hotel ziet er geweldig uit, een en al pracht en praal maar wat heb je eraan als je niets kunt vragen ?
Marc onze gids kwam zoals eigenlijk wel verwacht te laat. Hadden we dus gewoon kunnen ontbijten. Of hij had kunnen regelen dat we alsnog ons pakketje hadden gehad als hij op tijd was geweest. Hij zou het met zijn agency opnemen ? Natuuuurlijk. Wat een ei. In de taxi gaf hij mij het enquêteformulier. Kon ik dat even invullen ? Nee, doe ik op het vliegveld. Onderweg vroeg hij het nog een keer. Mag ik a.u.b. nog even genieten van de laatste aanblik op China ? Toen we uit de auto stapten keek hij of ik de chauffeur nog tipte. Natuurlijk. Op het vliegveld was hij bezig bij de balie. Was ik bezig om het formulier in te vullen kwam hij even kijken. Ria hield haar hand er voor. Ik moet zeggen: normaal ben ik heel aardig maar nu heb ik toch precies opgeschreven hoe meneer was. Hij heeft een ferme handdruk gekregen maar geen tip. Dat had hij absoluut niet verdiend !! De reis was vermoeiend. Eerst naar Beijing. Uit het vliegtuig en na een uur weer het vliegtuig in. De hele tijd spelletjes gespeeld en twee films gekeken. De anderen hebben nog lekker kunnen slapen. Om 18.50 uur geland. En na deze 15 uur was het nog steeds dinsdag ! Ja we zijn weer terug gegaan in de tijd. Nadat we de douane gepasseerd waren (gelukkig zonder dat we gecontroleerd werden) zagen we de familie F. de Jong. Leuk hé, kwamen even gedag zeggen. Het is duidelijk dat ze pa, ma respectievelijk opa en oma gemist hadden. We werden weer opgehaald door taxi Keizer. Deze bracht ons naar onze auto die we bij hem op het terrein hadden gestald. Kosten 126 euro voor de hele maand. Geen geld. En dat is inclusief brengen en halen naar het vliegveld. Wij kunnen het aanbevelen. Ria en Werner hebben ons thuisgebracht wat het einde betekende van een geslaagde, gezellige vakantie. Voor herhaling vatbaar - maar dan naar een ander land.

  • 30 Juli 2011 - 16:38

    Ida Kelly:

    Nou deze reis vergeten jullie je hele leven niet meer. Prachtige foto,s. Blij dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Jammer dat de laatste dag zo verpest kan worden door een verkeerde reis-leider. Gelukkig de voorgaanden goed. Nu maar weer sparen voor de volgende reis. Liever een beetje dichter bij huis. Nederland met ca.17 graden en regen na regen hoeft niet, maar op 3 uren vliegen heb je ook zon en mooie vergezichten, alhoewel niet zo apart en cultureel-verschillend als deze reis is geweest. Ben in ieder geval blij dat er geen nare dingen zijn gebeurd en dat jullie weer heelhuids thuis zijn!!!

  • 30 Juli 2011 - 16:50

    Ria:

    Nou inderdaad een prachtige reis veel gezien ,maar ben toch wel blij dat jij het zo goed bij hield.
    Want op die momenten vliegt alles zo voorbij en dan is het toch leuk dat ik alles terug kan lezen.
    Wij zullen er veel aan terug denken want het was toch een belevenis.
    Maar als we nog is zo,n mooie reis gaan maken .
    Letten we wel op dat er niet meer zo veel traptreden zijn want dat was niet normaal.
    Ann de grote verhalen die jij bij elkaar schrijft is niets voor mij ,dat weet je .
    maar het was toppie gr Werner en Ria

  • 30 Juli 2011 - 18:12

    Mientje:

    Welkom terug in ons landje. We hebben genoten van het meebeleven.

    Hopelijk kunnen we je overtuigen van ook een blog maken over de dagelijkse reizen en belevenissen die jullie hebben met 'normale' medelanders.

    In Leerdam komen zulke leuke mensen broodjes eten bij Ria en Werner. Daar moet toch wel wekelijks een annekedootu in zitten?

    Van Strijen naar high society van Rotterjknor en dan alle schoolbelevenissen.
    Van de de villa met zwembad aan de Hoekseweg (straks met bewegwijzering) naar het industriele stadhuis, dat is toch een cultuurverschil.

    Ik kijk er naar uit.

    We komen graag een keer naar de Chinese voorstelling kijken.

    Tot gauw!

  • 30 Juli 2011 - 18:18

    Anneke:

    Heb genoten van jullie reis! We kletsen er nog werl over. Welkom thuis.

  • 30 Juli 2011 - 21:07

    Shirley:

    Aan alles komt een eind .........Ik heb het genoteerd , hoor : Keizer Taxi .
    En nu goed uitrusten of direct weer werken na het weekend , Ann ?
    Bedankt voor de mooie verslagen . Ben benieuwd waar de volgende reis naartoe zal gaan .
    Tot gauw horens ! Dag .

  • 30 Juli 2011 - 23:59

    Conny:

    Wat een ervaringen rijker!!!!!!!!!!!!!!!
    liefs, Conny

  • 02 Augustus 2011 - 07:26

    Esther Kleinkramer:

    Ann, ik heb echt genoten van je verslag!! er is blijkbaar weinig veranderd in china, behalve dat er nu meer auto's dan fietsen zijn en iedereen een stukje rijker is geworden. jammer genoeg weinig ontwikkeling op 'nette manieren' gebied (of mag ik dat niet zeggen) wat de verslagen betreft...... op naar het volgende land!
    bedankt, grtjs Esther

  • 04 Augustus 2011 - 15:06

    Manuela Den Hartog:

    Gossie, ik heb de verhalen met open mond zitten lezen. Wat hebben jullie veel gezien, gedaan en meegemaakt. Ann,wat een prachtig "boekwerk" heb je bijgehouden. Dat moet ook wel. Bij thuiskomst weet je vaak de helft niet meer. Maar jeetje, wat een vakantie!!!! En wat een mooie foto's. Jullie hebben een onwijs mooie reis achter de rug. Maar, ook ben ik wel stiekem blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn.
    Wat wordt het volgende jaar?????
    Lieve groeten, Manuela

  • 11 Augustus 2011 - 16:55

    Martine:

    Welkom terug in Nederland! :-)

  • 26 Augustus 2011 - 18:24

    Gerrit F. De Koning:

    Beste Ann en Helmuth,

    Prachtig al die reizen van jullie, toevallig dat ik deze site tegen gekomen ben op internet, zo'n 32 jaar geleden hebben we samen in de West op Aruba bij het Korps Mariniers op getrokken met elkaar en zaten in het 2 peleton. En volgens mij ben ik samen met mijn vrouw Willemien bij jullie op de bruiloft geweest in het westen van Rotterdam vlakbij het Marconiplein
    Gezien de foto's op de site weet ik zeker dat jullie dit zijn alleen wat meer gezetter en soms wat gerimpelder maar wel fit en gezond.
    Nu als je eens kontakt wil leggen stuur mij dan een e-mail, ik wil altijd nog eens reunie organiseren!
    En als je waar ter wereld onderweg bent, veel plezier en geniet ervan.

    gerritf58@gmail.com

    Groeten Gerrit,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmuth - Ann

We hebben gespaard, zowel verlof als geld, om deze reis te kunnen maken. Na een stop-over in Hong Kong vervolgen we onze reis naar Australie. Na een rondreis door Tasmanie reizen we door Zuid, Midden en Oost Australie. Daarna naar Nieuw Zeeland waar we het Zuider- & het Noorder eiland aandoen. Na een paar dagen uitrusten op Fidji komen we weer thuis.

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 115225

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 05 Januari 2015

Fins Lapland

28 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Canada en Alaska

27 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Sightseeing

01 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Grand tour China

23 December 2008 - 17 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: