Yangshou, zondag 24 juli 2011 - Reisverslag uit Yangshou, China van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Yangshou, zondag 24 juli 2011 - Reisverslag uit Yangshou, China van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Yangshou, zondag 24 juli 2011

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

30 Juli 2011 | China, Yangshou

Zalig geslapen. Zeker omdat we gisteren op het water zijn geweest. Vanmiddag om 16.00 uur worden we dus opgehaald door Cherry om op de trein gezet te worden. Dus nog een heerlijke dag voor de boeg. Maar wat te doen ? Nou zo’n dag ga je dus gewoon nog even wat souvenirs inslaan en gewoon genieten van het mooie weer. En dat is dus precies wat we gedaan hebben. We hebben lekker gehandeld en nog even genoten van de drukte en mensen hier. Cherry was natuurlijk weer op tijd en heeft ons naar het station gebracht.. Onderweg een watermeloen voor 3 yuan (30 cent) gekocht. Tezamen met koekjes zal dit ons avondeten zijn. En toen waren we bij het treinstation. En dit brengt mij op de twee nieuwe Chinese koffers van Helmuth. Was hij al eerder op het vliegveld wat wieltjes verloren nu is hij de hele onderkant verloren. Het was een gevalletje van Comedy Capers. Toen hij de trap afliep donderde zijn koffer naar beneden maar had hij het handvat nog in de hand. Het was geen gezicht en het was maar goed dat de “meiden” een inlegkruisje in hadden. Het was gewoon een heel komisch gezicht. Wel sneu voor Helmuth. Toen ik de kaartjes voor de trein van Cherry had gekregen heb ik natuurlijk direct gecheckt of we in 1 coupe zaten en dat was het geval. Bij de trein aangekomen moesten we de tickets omruilen voor plastic tickets. Wat deed dat mormel. Ze gaf er 3 uit 1 coupe en 1 andere uit de coupe ernaast. Natuurlijk zagen we dat direct en riepen Cherry erbij. Madame zei dat het niet anders kon omdat het zo druk was. Op mijn reactie hierop dat ik tickets had voor 1 coupe ging ze niet in. Cherry is mee de trein ingegaan en heeft geregeld dat het ticket weer werd omgewisseld. Toch lekker bij elkaar! We hebben heerlijk gegeten en weet je wat ook heel prettig was. We zaten met allemaal Chinezen in dit treinstel. Ieder treinstel heeft twee toiletten (ja hoor, daar zijn ze weer). 1 normale en 1 stapjes. Hoe druk het ook is ze staan in de rij voor de stapjes dus wie heeft er geluk ? Ja juist, wij. De hele reis een heerlijk schoon toilet gehad die nooit bezet was. Een verademing. Niet te laat gaan slapen want om 06.00 uur morgenochtend moeten we uitstappen. De ouderen beneden en wij boven. En hoog dat het was. Een leuke dag gehad weer.

• 30 Juli 2011 - 20:45

Shirley:

helmut, man wat een gedoe met die koffers , zeg ! Inderdaad gaat zoiets op je lachspieren werken .
    Ja , in China eet je elke dag water meloen . Gelukkig kunnen wij die hier nu ook kopen .
    Komende week wordt het heir weer zomer , dan koop ik er ook een .
    Geniet ze en weer bedankt voor de leuke verhalen .