Quilin, woensdag 20 juli 2011 - Reisverslag uit Peking, China van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Quilin, woensdag 20 juli 2011 - Reisverslag uit Peking, China van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Quilin, woensdag 20 juli 2011

Door: Ann

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

20 Juli 2011 | China, Peking

Zo vanochtend een klein beetje uit kunnen slapen. Ik dacht dat het enorm regende bleek het de airco te zijn die zo’n herrie maakte. Toch heerlijk geslapen. Om voor de verandering even op het toilet terug te komen. Hier in onze hotelkamer hebben we een stappentoilet. Heel fijn als je darmen niet helemaal in orde zijn. Maar … ik heb de manier gevonden. Omdat het hier schoon is gewoon op de knieën gaan zitten en het gaat als een trein. Ik zou niemand aanraden om dat ergens anders zo te doen. Natuurlijk hebben wij vanmorgen de zonsopgang gemist maar het is hier best wel mistig dus dat maakte niet zo uit. We hadden met Cherry afgesproken om om 12.00 uur te vertrekken naar Guilin. Helmuth heeft zijn video’s overgezet naar een bestand die ik kan overzetten op onze site. Zal ik t.z.t. proberen. Natuurlijk waren onze dragers al vroeg aanwezig. Middels een tekening heeft Helmuth ze duidelijk gemaakt dat we pas later vertrokken. We hebben veel plezier met ze gehad. Het zijn net kinderen en Tom en Ben deden het goed. Helmuth deelde snoepjes uit. Ik weet niet of dat zo goed is want de tanden waren niet wat je zegt mooi en ze stonken behoorlijk uit de mond. Tandrot ?

De tocht naar Guilin ging weer op zijn elfendertigst. Maar wel veilig. Guilin schijnt een plaats te zijn die al eeuwenlang kunstenaars inspireert. Volgens mij inspireert heel China de kunstenaars ! In ieder geval is de roem van Guilin gebaseerd op het magische landschap, duizenden vierkante kilometers Karstgevergte rijst op uit een vlakte van rijstvelden en weelderige bamboebossen. Het gebied rondom Guilin was miljoenen jaren geleden nog een zee.

In het hotel aangekomen zag het er veelbelovend uit. De lobby dan want de kamer was wel goed maar wat ze hier met die badkamers doen ? Gelukkig hoeven we niet de hele dag op de kamer te blijven. In de middag hebben we wat gelopen. Om 18.00 uur kwam Cherry ons halen om naar een heel speciaal restaurant te gaan. We kregen hier voedsel geïnspireerd op het Ying/Yang principe. In de soep ying/yang embleem. Heerlijke soep trouwens. Verder gegrilde vis in saus. Zo mooi opgemaakt. Varkenskoekjes, rijst, bami, vlees, fruit etc etc. Na het diner zijn Ria en ik naar de massage geweest. Heerlijk. Helemaal soepel. Helmuth en Werner hebben een heel eind gelopen. Toen ik in de hotelkamer kwam zag ik direct de foto die ze hebben laten maken bij de Pagode. Heel leuk. Verder vandaag weinig foto’s gemaakt. Kijken jullie ook naar de video’s ?

• 25 Juli 2011 - 13:43

Shirley:

Hi , een paar dagen afgeleid door een zieke schoonmoeder die nu in het ziekenhuis is opgenomen . Zonet gemerkt dat er bij de nieuwe AH in ons dorp vreselijk geskimmed is . Ook ik ben het slachtoffer geworden ........pas geblokkeerd en nu maar afwachten wanneer het er weer wordt bijgeschreven . Heel Strijen is in rep en roer ., wan ter zijn ontzettend veel mensen gedupeerd.
    Maar nu je reis : lijkt wel Italie , met al die scooters .
    genietze.........