Luxembourg, zondag 29 juli 2012 - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Luxembourg, zondag 29 juli 2012 - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Luxembourg, zondag 29 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

01 Augustus 2012 | Luxemburg, Luxemburg

Na het ontbijt afscheid van elkaar genomen waarna ieder zijn weegs ging. Helmuth en ik zijn vandaag doorgereden naar Luxembourg. Goedkope benzine € 1,39 per liter. Het hotel was iets duurder € 129,= en dat na pension Scheppers waar we p/p € 18,= per nacht moesten betalen incl. ontbijt. Nou ja, hier zat ook het ontbijt bij inbegrepen, plus internet en ondergronds parkeren. Het is dan ook en businesshotel en alleen de naam maakt het al duurder. Het exclusieve Parc Plaza op de Avenue Marie-Therese 5. Hartje stad.

Kaartjes voor de hiop on-hop offbus gekocht. Natuurlijk de eerste rit helemaal uitgezeten om te zien wat er zoal was. Nou prachtige gebouwen en de vesting met dal ... een plaatje om te zien. Bij de VVV kaarten van Europa en Frankrijk gekocht. Bij de Mac gegeten, Helmuth zijn idee maar ja wat wil je na twee dagen met Mr. Mac himself (Eric) doorgebracht te hebben. Het kan ook te maken hebben gehad met het hotel. Geen geld meer voor een restaurantbezoek ! Terug naar het hotel om ons wat op te knasppen (en een uiltje)

Hierna een flinke wandeling langs de vesting gemaakt, ook beneden dus klimmen en dalen. Uitgekomen bij het eeurige vuur. Een herdenkingsplaats voor gevallenen. Hierna de gerechtsgebouwen bekeken en nog wat andere mooie plekjes waarna Helmuth zich nogmaals op een Mc Coffee heeft getrakteerd. Verder hebben we zitten genieten van de verscheidenheid van mensen hier.

Niet te laat terug naar het hotel want we waren best wel moe. Toch nog even 1 verslag gemaakt. (zie vrijdag). Nog even de Olympische Spelen bekeken en daarna wel te rusten. Waar zouden we morgen slapen ?