Thuis, zaterdag 18 augustus - Reisverslag uit Strijen, Nederland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu Thuis, zaterdag 18 augustus - Reisverslag uit Strijen, Nederland van Helmuth - Ann Jong - Kelly - WaarBenJij.nu

Thuis, zaterdag 18 augustus

Blijf op de hoogte en volg Helmuth - Ann

20 Augustus 2012 | Nederland, Strijen

Na een ontbijtje -helaas weer stokbrood met jam- op pad naar huis. Ja, de vakantie is uiteindelijk toch wel weer snel voorbij gegaan. Ik moet wel zeggen dat het de eerste keer is dat ik het niet zo erg vind om weer terug naar huis te gaan. Zou dat met het campingleven te maken hebben ? Geen idee. Hoe vonden wij het ?

Nou voor ons heeft Frankrijk er een ster bij. Helmuth kende het alleen van de skivakantie en daar schijnt de Franse middenstand nogal chauvinistisch te zijn. Dit vertaalt zich naar geen Engels kunnen/willen spreken. Het display van de kassa niet laten zien waardoor je niet weet wat je moet betalen. Ik kan niet anders zeggen dan dat we nu Fransen hebben meegemaakt die hun best deden om zich verstaanbaar te maken. wat ik me nog kan herinneren van heeel lang geleden de stapjestoiletten (China / Thailand). Dit hebben ze inmiddels ook aangepast. Ik voorzie dat wij nog wel eens terug gaan om het franse plattelandsleven te gaan verkennen.

Van Spanje had ik liever meer de binnenlanden willen bezoeken, maar ja je kunt niet alles hebben. Helmuth gaat liever bakken aan de kust. Aardige mensen alhoewel een beetje druk.

Thuisgekomen de boodschappen gedaan en me weer het apezuur geschrokken van hoeveel het kost. Was weer 156,58 kwijt. Pff. Hierna naar Dordrecht (watersport- & recreatiecentrum de Biesbosch) waar mijn familie zich bevindt. Gedag gezegd, meegegeten, scheelt weer he ? en weer via een tolvrije Kiltunnel terug naar huis.

En nu maar dromen over de volgende vakantie naar ,........... ????

Morgen met Daniel, David, Laura en Suzanne bbq-en. Lijkt me een heel leuke afsluiting van onze vakantie en van het begin van de vakantie van David en Suzanne.

Volgende week mijn collega's weer pesten wat ook erg leuk is. Dus pas op .... ik kom er aan.

  • 20 Augustus 2012 - 17:28

    Strijense:

    Hebben ze bij de gemeente Strijen nog een anti-pesten-beleid? Zal er dan wel niet meer van komen ook.

    Hopelijk is het met bbq'en gelukt. Nog veel mooie dromen gewenst over voorgaande en komende vakanties, maar in ieder geval: Chillaarshoek lijkt meer compleet nu jullie er weer zijn.

    Tot gauw,
    Model 7

  • 21 Augustus 2012 - 13:54

    Linda:

    Jammer dat je ons volgende week pas komt pesten, het is maar akelig stil nu. Je mag best een paar dagen eerder komen hoor :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helmuth - Ann

We hebben gespaard, zowel verlof als geld, om deze reis te kunnen maken. Na een stop-over in Hong Kong vervolgen we onze reis naar Australie. Na een rondreis door Tasmanie reizen we door Zuid, Midden en Oost Australie. Daarna naar Nieuw Zeeland waar we het Zuider- & het Noorder eiland aandoen. Na een paar dagen uitrusten op Fidji komen we weer thuis.

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 731
Totaal aantal bezoekers 115183

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 05 Januari 2015

Fins Lapland

28 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Canada en Alaska

27 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

Sightseeing

01 Juli 2011 - 26 Juli 2011

Grand tour China

23 December 2008 - 17 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: